مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس خوزستان:

مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس باید ویترین حماسه های زمان جنگ باشند

سردار مرادحاجتی گفت: شهدای گرانقدر کشور برای دفاع از میهن اسلامی با مجاهدت و ایثارگری جان خویش را فدا کردند و رسالت امروز ما این است که در مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس، حماسه های آنان را تبیین کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم.
کد خبر: ۵۵۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ - 17October 2022

مراکز فرهنگی و موزه های دفاع مقدس باید ویترین حماسه های زمان جنگ باشندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، معاون عمرانی استاندار خوزستان، شهردار اهواز و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان واقع در پارک شهروند اهواز بازدید کردند.

سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند ساخت این مرکز و مشکلات موجود آن از ضرورت تکمیل فاز اول موزه دفاع مقدس خوزستان خبر داد و اظهار داشت: شهدای گرانقدر کشور برای دفاع از میهن اسلامی با مجاهدت و ایثارگری جان خویش را فدا کردند و رسالت امروز ما این است که در این مراکز فرهنگی، حماسه های آنان را تبیین کنیم و به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با گلایه از عدم همکاری برخی ادارات و سازمان های استان در سرعت بخشیدن به ساخت این شناسنامه ارزشی استان، افزود: براساس مصوبه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان، یادمان‌های شهدای گمنام به خصوص در شهر اهواز باید هر چه سریعتر ساماندهی شوند.

 خانچی، معاون عمرانی استانداری خوزستان نیز گفت: در طرح ساماندهی یادمان شهدای گمنام در استان خوزستان با اولویت شهر اهواز در یک برنامه کوتاه مدت باید یادمان های مربوطه بازسازی و تکمیل شوند ضمن این که شهرداری اهواز باید نسبت به انجام تعهدات خود در خصوص ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان عمل کند.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان هم اکنون در پارک شهروند اهواز به مساحت ده هکتار در حال ساخت است و فاز اول آن تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها