فرماندار عجب‌شیر در نشست شورای پدافند غیرعامل:

نفوذ در سیستم‌های اداری و مخابراتی مهم‌ترین تهدید در حوزه تکنولوژی است

«قادری» گفت: در بعد تهدیدات تکنولوژی، مهم‌ترین تهدید دشمن نفوذ در سیستم اداری، مخابراتی و سایبری است.
کد خبر: ۵۵۰۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰ - 17October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان عجب‌شیر امروز (دوشنبه) با حضور «جعفر قادری» فرماندار شهرستان و دیگر اعضای این شورا برگزار شد.

فرماندار عجب‌شیر در این جلسه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل شهرستان را ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: هدف از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل انجام مطالعات پژوهشی از منظر پدافند غیرعامل برای شناخت صحیح ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، نقاط قوت و ضعف، تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها و مراکز ثقل شهرستان و ارائه راهکارها و برنامه‌ریزی‌های کلی و اجرایی مصون‌سازی جهت مقابله با تهدیدات دشمن است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه پدافند غیرعامل درشرایط کنونی مبارزه با تهدیدات جدید است که در رأس آن‌ها، تهدیدات سایبری و زیستی قرار دارد.

فرماندار عجب‌شیر با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فضای مجازی در میان مردم، افزود: در بعد تهدیدات تکنولوژی، مهم‌ترین تهدید دشمن نفوذ در سیستم اداری، مخابراتی و سایبری است.

قادری بر لزوم ایجاد آمادگی و تمهیدات لازم و پشگیرانه در حوزه زیستی و حوادث بیوتروریستی تاکید کرد و گفت: اگر ما در رصد و پایش موفق باشیم کم‌ترین هزینه را خواهیم داشت و این امر با مراقبت و آموزش لازم قابل تحقق است.

فرماندار عجب‌شیر آموزش‌های مردم‌محور را از مهم‌ترین برنامه‌های شورای پدافند غیرعامل شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: باید از حضور و فعالیت مردم توسط دهیاران در روستاهای شهرستان نیز حمایت شود؛ زیرا در تحقق اهداف پدافند غیرعامل، آشنایی بیش‌تر مردم با آسیب‌های اجتماعی  نقش تأثیرگذاری دارد.

وی با اشاره به ضرورت رعایت اصول پدافند غیرعامل در ساخت و سازها و شهرسازی ابراز داشت: در برنامه‌ریزی و طراحی شهرها باید علاوه بر تعیین کاربری‌ها و فضاهای مورد نیاز شهر، با سازماندهی فضاهای مناسب و ارتباطات عملکردی و ساختاری ویژه، اقدامات از پیش اندیشیده‌ای برای حفظ جان مردم در مقابل تهدیدها صورت داده و امکان تداوم بی‌وقفه فعالیت‌های ضروری و کاهش آسیب‌پذیری فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار