یادی از سرلشکر«اقارب پرست»؛

رستگاری به وقت مجنون

«اقارب پرست» از نوابغی بود که در جنگ تحمیلی اتفاقات بزرگی را رقم زد با آنکه از گزینه‌های وزارت دفاع بود تصمیم گرفت در دل جبهه‌ها بماند و در کنار همرزمانش در مقابل رژیم بعثی بجنگد و عاقبت با شهادتش در جزیره مجنون با شهادت به رستگاری رسید.
کد خبر: ۵۵۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۹ - 20October 2022

رستگاری به وقت مجنون/// اتونشربه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «حسن اقارب‌پرست» یکی از نابغه‌های نظامی ایران در دوران جنگ تحمیلی بود که دوره سه ساله دانشکده افسری را در کنار دوستانی چون شهید یوسف کلاهدوز با موفقیت طی کرد و برای گذراندن دوره مقدماتی زرهی به شیراز منتقل شد.

اقارب‌پرست در تمام دوران تحصیل و بعد خدمت در ارتش همیشه تلاش می‌کرد ممتاز باشد و فنون نظامی را به نحو احسن یاد بگیرد.

با آغاز حمله رژیم بعث عراق به مرزهای کشور وی به خرمشهر رفت و همراه دیگر رزمندگان به دفاع از آن پرداخت. در خاطرات یکی از هم‌رزمان شهید اقارب‌پرست درباره آن روزها آمده است:

«قبل از آغاز هر عملیات نیروها را جمع می‌کرد و می‌گفت: ما به خاطر خدا می‌جنگیم و هرگز شکست نخواهیم خورد. او با ایجاد روحیه به نیروها باعث شد نیروها در مقابل تجهیزات دشمن ایستادگی کنند که این امر در تاریخ جنگ‌های کلاسیک بی‌سابقه است و اشراف وی را بر وضعیت روحی نیروها و تلاش برای ارتقای روحیه آنان نشان می‌دهد.»

اقارب‌پرست با وجود اینکه اینکه کاندیدای فرماندهی ستاد مشترک ارتش و تصدی پست وزارت دفاع بود، با انتخاب شخصی به نیروی زمینی پیوست و معاونت عملیات لشکر ۹۲ زرهی اهواز را بر عهده گرفت. اوایل سال ۱۳۶۲ پس از دو سال خدمت در تهران دوباره به جنوب بازگشت و در لشکر ۹۲ زرهی اهواز به فعالیت‌هایش ادامه داد او همیشه می‌گفت: نور الهی در «جبهه» متجلی است آنجا جایگاه تزکیه نفس است.

صبح روز بیست‌وپنجم مهر سال ۱۳۶۳ امیر سرلشکر حسن اقارب‌پرست هنگامی که همراه عده‌ای از فرماندهان از جزایر مجنون بازدید می‌کرد به همراه دو تن از یارانش، سرهنگ عملیاتی و سروان صدیقی بر اثر انفجار خمپاره دشمن بعثی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار