برگزاری یادواره شهدای دانشجو در یاسوج

یادواره شهدای دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۰۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵ - 18October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، یادواره شهدای دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج برگزار شد.

«رحیم اکرامی» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره اظهار داشت: شهید کسی است که به مرحله‌ای از شناحت و آگاهی رسیده که خداوند رحمان انسان را با عزت آفریده و باید با عزت زندگی کند و از حقوق اولیه خود برخوردار باشد. 

وی افزود: باید آرمان‌ها مصون بماند و اگر روزی این آرمان‌ها مورد تجاوز قرار گرفت آن روز  انسان جان شریفش را در طبق اخلاص قرار می‌دهد و از سرزمینش دفاع می‌کند حتی اگر جان خود را در این راه نثار کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مرگ باعزت بهتر از زندگی با ذلت است و امنیت امروز ما نتیجه جانفشانی کسانی است که ما در یادواره‌شان جمع شده‌ایم، گفت: دانشگاه آزاد در کنار علم آموزی یک وظیفه دیگر را برای خود لحاظ کرده و آن هم مسائل فرهنگی است و امروز این یادواره را برای تجلیل از شهدا و خانواده آنها برگزار کردیم و این حداقل کاری است که انجام می‌دهیم. 

اکرامی‌ با تاکید بر اینکه وظیفه داریم که فرهنگ شهادت را به نسل جدید منتقل کنیم، عنوان کرد: انتظار شهدا از ما این است که هر کسی در هر موقعیتی و مکانی قرار دارد به وظایفش درست و قانونی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی در وظیفه خود کوتاهی کند در حق شهدا جفا کرده و هر کسی در چارچوب اختیارات و وظیفه‌ای که برایش مشخص شده خدمت کند شهدا از او راضی و خوشنود خواهند بود و ما نیز باید پاسخگو باشیم و از خود سوال کنیم چقدر توانستیم وظیفه خود را درست انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با اشاره به اینکه اگر غیر از این عمل کنیم شهدا از ما ناراضی هستند، متذکر شد: این یادواره به نام شهدای دانشگاه آزاد برگزار شده که 9 دانشجوی دانشگاه آزاد از استان ما در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند.

اکرامی با تاکید بر اینکه اینجا قول می‌دهیم در راستای ترویج فرهنگ شهادت چنین برنامه‌هایی در دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت، گفت: دو شهد گمنام نیز در دانشگاه آزاد واحد یاسوج دفن شده‌اند که ما را به یاد روزهای جنگ، می‌اندازند و ان‌شاءالله بهترین میزبان برای این عزیزان باشیم.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها