مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی خبر داد؛

فعالیت ۳۲ مدرسه شاهد در استان مرکزی

«ربیعی» گفت: امروز مفتخریم در استان مرکزی، تعداد ۳۲ مدرسه نیمه‌متمرکز (شاهد) دایر بوده که از این تعداد ۱۴ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۰ مدرسه متوسطه اول و هشت مدرسه در مقطع متوسطه دوم مشغول به فعالیت هستند.
کد خبر: ۵۵۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷ - 18October 2022

فعالیت ۳۲ مدرسه شاهد در استان مرکزیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «رضا ربیعی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ابتدای همایش تجلیل از دانش‌آموزان ممتاز شاهد و ایثارگر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: خدمتگزاری به شهدا و جامعه ایثارگری توفیق بزرگی است که امروز نصیب همه ما و به‌ویژه کارکنان خدوم بنیاد شهید و امور ایثارگران شده است و یقیناً وظیفه ما در قبال عزیزان ایثارگر، سنگین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: همه ما در مقابل شهدا رسالت عظیمی به دوش داریم؛ اما رسالت فرزندان شهدا و ایثارگران بسیار عظیم‌تر است؛ چون پرچم‌دار این مسیر طولانی و سخت و حافظ سیره شهدا هستند و قطعاً آینده نظام اسلامی به دست توانای فرزندان شاهد و ایثارگر اداره خواهد شد.

وی با بیان اینکه مایه افتخار است که فرزندان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های شکوفایی علمی، پیش‌قدم هستند، تصریح کرد: شما عزیزان جزو مفاخر ایران اسلامی هستید و همواره باید نمونه و ممتاز باشید؛ چراکه پدران شما نمونه بوده و هستند.

ربیعی گفت: افتخارآفرینی‌های امروز دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر افتخار بزرگی است که با داشتن آگاهی در زمینه‌های مختلف می‌توان با دشمنان ایران اسلامی مقابله کرد.

وی عنوان کرد: مطالعه خط و مشـی زندگی شهدا و ایثارگران موجب آشنایی بیشتر با فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شـد و شما عزیزان شاهد و ایثارگر به‌عنوان الگوی فداکاری در جامعه بایستی با پیروی از راه پدران خود، افرادی ولایت‌مدار باشید.

ربیعی اظهار داشت: امروز مفتخریم در استان مرکزی، تعداد ۳۲ مدرسه نیمه‌متمرکز (شاهد) دایر بوده که از این تعداد ۱۴ مدرسه در مقطع ابتدایی، ۱۰ مدرسه متوسطه اول و هشت مدرسه در مقطع متوسطه دوم مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تعداد هزار و ۲۵۸ دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در استان مرکزی مشغول به تحصیل بوده و آمار کل قبولی دانش‌آموزان در سطح استان هزار و ۹۴ نفر و به عبارتی ۸۷ درصد کل دانش‌آموزان بوده که از این تعداد، ۴۵۳ دانش‌آموز ممتاز شناخته شده‌اند.

سخنرانی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش استان و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از ۳۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی، ۲۰ دانش‌آموز دوره متوسطه اول و ۲۰ دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از شهرستان اراک تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها