جانشین فرمانده انتظامی کل کشور:

اغتشاشات اخیر در برابر فتنه‌های دهه ۶۰ ناچیز است

سردار «رضایی» گفت: حوادث و اغتشاشات اخیر نسبت به فتنه‌های دهه ۶۰ و اتفاقاتی همچون جنگ تحمیلی و کودتا و ترور مقامات کشور و مردم در آن زمان، بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۵۵۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۵ - 18October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم رضایی» جانشین فرمانده انتظامی کل کشور امروز سه‌شنبه ۲۶ مهرماه در جلسه قرارگاه امام علی (ع) استان فارس که به میزبانی شیراز برگزار شد با بیان اینکه دشمنی دشمنان با ایران اسلامی مربوط به امروز و دیروز نبوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان هر روز فتنه‌ای را در کشور ایجاد کرده‌اند اظهار داشت: این حوادث و اغتشاشات اخیر نسبت به فتنه‌های دهه ۶۰ و اتفاقاتی همچون جنگ تحمیلی و کودتا و ترور مقامات کشور و مردم در آن زمان، بسیار ناچیز است.

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: خط قرمز پلیس، آشوب، ناامنی و ناآرامی و خسارت به اموال بیت المال و مردم است و پلیس دیگر در برخورد با هنجارشکنان، آشوبگران و اغتشاشگران خویشتنداری نمی‌کند.

جانشین فراجا افزود: بخشی از مؤلفه‌های مکتب حاج قاسم خود را ندیدن و خدا را دیدن و با خدا معامله کردن است که پرسنل ناجا نیزهمین گونه اقدام می‌کنند.

فرمانده سابق مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که هدف دشمنان از راه‌اندازی اغتشاشات را نابودی ایران قوی و مستقل دانست خاطرنشان کرد: در همین راستا دشمنان همواره در کشور تفرقه‌انگیزی، ایجاد فتنه و بی‌اعتمادسازی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی هماهنگی، اتحاد و انسجام بین رهبری و مردم و همچنین تبعیت محض از ولایت فقیه را بالاترین سرمایه در کشور دانست و افزود: دشمنان همواره در تلاش هستند که این ویژگی مهم را تضعیف کنند، ولی ناکام می‌مانند.

سردار قاسم رضایی گفت: دشمنان مسائل و حوادث به‌وجودآمده در کشور را به‌گونه‌ای بزرگ و اغراق‌آمیز جلوه می‌دهند و متأسفانه عده‌ای هم فریب می‌خورند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور تصریح کرد: مجموعه انتظامی سازمانی محبوب و انقلابی است و هوشمندانه عمل می‌کند و از خود کارنامه درخشانی در آرام‌بخشی جامعه و خنثی‌سازی فتنه و تامین امنیت مردم به‌جا گذاشته است.

رضایی با اشاره به برخی اظهارنظر‌های افراد مشهور یا خواص بی‌بصیرت در خصوص حوادث اخیر گفت: این افراد با اظهارنظر‌های سخیف خود باید در درگاه الهی و مقابل مردم پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: این حوادث یک آزمون بود و کسانی که تکیه به قانون زده‌اند و خلاف قانون حرف می‌زنند و محرک فتنه‌ها شدند نیز با این اظهارنظر‌ها به تک تک کارکنان انتظامی و خانواده‌های آنان که در این مدت زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی زیادی کشیدند، خیانت کردند و این موضوع را حتماً مجموعه انتظامی پیگیری می‌کند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور با اشاره به موضوع امنیت اخلاقی افزود: در این خصوص با وجود همه جوسازی‌ها به هیچ وجه عقب‌نشینی نکرده‌ایم و وظیفه قانونی و شرعی ما این است که با جرائم مشهود برخورد کنیم و هر هنجارشکنی که ببینیم اعمال قانون می‌کنیم.

وی تشریح کرد: یکی از این موارد کسانی هستند که عفت عمومی و امنیت اخلاقی جامعه را خدشه‌دار می‌کنند که البته ممکن است تاکتیک و روش‌ها اصلاح شود، ولی پلیس بر اساس قانون به وظیفه خود در این خصوص عمل خواهد کرد.

وی افزود: مطلقاً این جوسازی‌ها اثری بر تصمیم و اراده پلیس نخواهد داشت و طبق قانون وظیفه داریم با هر جرم مشهود از جمله خسارت به اموال دولتی و خصوصی و اخلال در آرامش و امنیت جامعه برخورد قاطع کنیم.

جانشین فراجا با تأکید به اینکه هیچ وقت این ناهنجاری‌هایی که هنجارشکنان ایجاد می‌کنند برای پلیس قابل تحمل نیست، گفت: اعتراضاتی که منجر به آشوب، ناآرامی و خسارت مالی به مردم شود برای پلیس خط قرمز است و با آنان هیچ وقت مدارا و خویشتنداری نمی‌کنیم.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقدامات و عملکرد پلیس استان فارس مجاهدانه و ایثارگرانه است گفت: مجموعه کار انتظامی در استان فارس چندوجهی است، ولی با وجود این، با مدیریت میدانی و برنامه‌ریزی درست، استان فارس یکی از استان‌های موفق و فعال در کشور است.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی کشور همچنین در بدو ورود به استان فارس، گفت: مجموعه انتظامی و کارکنان آن از مردم و برآمده از انقلاب اسلامی هستند و پلیس مقابل مردم مهربان است و ملت ایران این سازمان را حامی خود دانسته و دوست دارند.

رضایی افزود: ایران اسلامی، کشوری قدرتمند است و پس از انقلاب در حوزه‌های پزشکی، درمانی، رفاهی، تولید و اقتصاد روز به روز در حال توسعه و رشد است و دیدن ایران قدرتمند برای دشمنان سخت و ناخوشایند است.

وی اضافه کرد: کشور‌های اروپایی و غربی عموماً به منجلاب و گرفتاری‌هایی از جمله فساد اجتماعی و اخلاقی دچار شده‌اند و وضعیت عفاف و حجاب جامعه ما را نشانه گرفته‌اند تا با نیات شوم و اهداف پلیدشان آن را به چالش بکشند.

جانشین فراجا با تاکید بر اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت ما همان عفاف است که بانوان ایران اسلامی دارند افزود: امروز دشمنان در صددند این مهم را از ما بگیرند یا مورد هجمه قرار دهند.

سردار رضایی افزود: هر جا ما قدرتی داشته باشیم دشمنان آن را هدف می‌گیرند و فتنه‌ی اخیر نیز با بهانه‌ای واهی شروع شد و متأسفانه بعضی از مزدوران داخلی بر اثر تبلیغات کذایی بر آتش این فتنه دمیدند و ما مطلع هستیم که پول و دلار‌های زیادی در این زمینه گرفتند و عده‌ای هم احساسی شدند و فریب خوردند که به‌شدت و برابر قانون با آنان برخورد خواهیم کرد.

رضایی با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده ما هر روز تلاش می‌کنند فتنه‌ای در ایران اسلامی ایجاد کنند، اما هر بار شکست می‌خورند افزود: مردم ما هوشیار هستند و قدرت کشور ما قدرت همبستگی مردم و رهبری است.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: اغتشاشگران و به‌هم‌زنندگان نظم و امنیت عمومی و کسانی که جو را ملتهب کرده و بر آتش اغتشاشات دمیدند باید جواب خدا و شهدا را بدهند و خسارت به اموال دولتی و عمومی را پرداخت کنند.

این مقام انتظامی گفت: خوشبختانه همکاران من در سطح کشور شبانه‌روز عاشقانه خدمت می‌کنند و برای ما تفاوتی ندارد جنگی ۸ ساله را بر ایران تحمیل کنند یا فتنه‌هایی مثل ناآرامی‌های اخیر را ایجاد کنند و ما مقابل همه این‌ها با صلابت و اقتدار ایستادیم و خواهیم ایستاد و در پیشگاه خدا سربلند خواهیم شد.

سردار رضایی در پایان گفت: در تاریخ سابقه نداشته است که در یک کشور این‌قدر مردم از پلیس حمایت کنند و همین برای ما کافی است که مردم و رهبر معظم انقلاب از این سازمان رضایت دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار