یادداشت/

چهره دشمنان بین‌المللی‌ خود را بشناسید

شهید «هاشمی‌نژاد» گفته است: «مردم مسلمان ایران! چهره دشمنان بین‌المللی‌تان را بشناسید که چه کسانی هستند. در این شرایطی که ملت ما در زیر چکمه جلادان و دیکتاتور‌ها دارد جان می‌دهد، قربانی می‌دهد، می‌کشند، زجر می‌دهند، در این شرایط بهت‌آور، بشناسید چه دست‌هایی است که دست‌های دشمنان ما را می‌فشارد. ملت این‌ها را از یاد نخواهند برد».
کد خبر: ۵۵۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸ - 20October 2022

چهره دشمنان بین‌المللی‌ خود را بشناسیدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، ۴۳ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران می‌گذرد؛ انقلابی که سلطه استعمارگران را نه‌فقط در ایران، بلکه در جهان نابود کرد. استعمارگران سال‌ها از منابع کشور‌های تحت سلطه خود استفاده می‌کردند و با تحقیر ارزش‌ها و اعتقادات‌شان، تمام هویت ملی و دینی‌شان را لگدمال کرده و چنان آن حکومت‌ها را تحت سلطه خویش در آورده بودند که آزادانه هر آن‌چه می‌خواستند، انجام می‌دادند، بدون این‌که کسی یا مقامی حق اعتراض داشته باشد، تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و تمام‌قد در برابر ظلم‌شان ایستاد و لرزه بر اندام‌شان انداخت.

شهید حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد» در این‌باره گفته است: «انقلاب ایران زمین‌لرزه‌ای بود که امواج آن تمام کشور‌های منطقه را فراخواهد گرفت. اسراِئیل گفته بود روز‌های روشن برای ما سپری شد و آینده تاریکی در پیش داریم. «یاسر عرفات» وقتی به «مشهد» آمده بود در یک جلسه ضمن سوالاتی که از او داشتند در اینکه انقلاب ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفته بود آن‌چه که در این‌جا واقع شد انقلاب نبود، زلزله‌ای بود که امواج آن تمام منطقه را فرا گرفت و بعد اضافه کرد که اگر همه مغز‌های کامپیوتری جهان را در یک‌جا متمرکز کنند که بخواهد این انقلاب را برای امپریالیسم مشخص و تحلیل کنند، از عهده آن برنمی‌آیند و دشمن این انقلاب ما را به خوبی ارزیابی کرد و به‌همین دلیل در برابر آن بی‌تفاوت نخواهد بود».

پس عجیب نیست اگر در این سال‌ها، انقلاب در رسیدن به هدف و آرمان واقعی اسلامی‌اش با سنگ‌اندازی‌های زیادی از سوی دشمنانی که منافع‌شان را در این کشور از دست داده‌اند مواجه شده و از انواع بازدارنده‌ها و توطئه‌ها فروگذار نکرده است و با اشکال مختلف و دسیسه‌های گوناگون در توقف قطار انقلاب از همان ابتدای پیروزی آن تاکنون تلاش نکرده باشد.

شهید هاشمی‌نژاد در شناخت چهره دشمن بیان کرده است: «تا دیروز دشمن با یک چهره آشنا در برابر ما قرار داشت، متأسفانه امروز چهره‌اش را عوض کرده. توطئه‌ها را بشناسید، چهره‌های توطئه‌گر را بشناسید و این را بدانید دیگر در این کشور امپریالیسم با شعار «جاوید شاه» و با شعار حمایت از قانون اساسی به میدان نمی‌آید، دیگر در این مملکت امپریالیسم شرق و غرب چهره دیروز را ندارند؛ بنابراین چهره این استعمار نو را باید بشناسیم و چگونگی مبارزه با آن‌ها را دریابیم. خواهید فرمود که ما چگونه می‌توانیم توطئه را تشخیص بدهیم؟ خیلی روشن و آشکار است. خواهران و برادران! هر شخصی به هر نامی و تحت هر پوششی و ذیل هر عنوانی از شما بخواهد به کلاس نروید، درس نخوانید و به خیابان‌ها بریزید و خلاف آن‌چه که حکومت قانونی جمهوری اسلامی ایران مقرر کرده عمل کنید، بدانید این شخص و حرکت، ضدانقلاب و دشمن امام خمینی، دشمن اسلام، دشمن قرآن و کشور است. آن‌جایی که دشمن در لباس دیگر خود را پنهان کند، ممکن است آرام‌آرام حق را در انزوا قرار بدهد. ما می‌بینیم در مسیر حرکت تاریخی اسلام در روز‌های اول برخورد حق و باطل برخوردی قاطع بود و پیروزی همه‌جا از آن حق و پیروان حق است؛ ولی آرام‌آرام باطل خودش را در قالب حق، در شکل حق، در ماسک حق نشان می‌دهد و در نهایت برابر حق واقعی قرار می‌گیرد و هرچه جلوتر می‌رویم حق منزوی‌تر می‌شود، چرا؟ به‌خاطر این‌که رابطه انقلاب با ملت کم‌کم قطع می‌شود و همین مسئله عامل مؤثر بوده است و می‌بینیم مردم مسلمان به نام اسلام، به نام قرآن و به‌خاطر حمایت از پیغمبر (ص) در یک سرزمینی جمع می‌شوند و فرزند عزیز پیغمبر و خلاصه اسلام را به شهادت می‌رسانند».

وی خطاب به مردم و برای آگاهی از هدف دشمنان انقلاب گفته است: «امروز شاهدیم قدرت‌های گوناگون و مختلفی که به علت تضاد منافع‌شان در قسمت‌های دیگر جهان رویاروی یکدیگر و در مقابل هم قرار گرفته‌اند، همه آن قدرت‌ها در ایران دست به دست یکدیگر دادند تا این انقلاب را در هم بکوبند و از موفقیت و پیروزی این انقلاب جلوگیری کنند، چرا؟ چون اسلامی که از ایران و به وسیله انقلاب ایران به سراسر جهان معرفی می‌شود، اسلامی است که هم، درهم کوبنده قدرت ستمگران و هم سازنده یک جامعه پیشرفته و مترقی در سطح عالی و ایده‌آل است».

شهید هاشمی‌نژاد سپس افزوده است: «باید به ارزش انقلاب خود واقف شویم. باید خطر را به‌خوبی احساس کرد و این واقعیت را دریافت، همان‌گونه که در مرحله اول انقلاب، جامعه ما در برابر همه قدرت‌ها قرار داشت، امروز هم که مرحله سازندگی است، در برابر همه قدرت‌ها قرار دارد؛ بنابراین توطئه‌ها بسیار است و کارشکنی‌ها شدید است. این‌جاست که جامعه ما باید آماده باشد و برای مقابله با این حوادث خود را مهیا کند».

وی استعمارگران زمان و کسانی که به آنان متکی هستند را این‌گونه شرح داده است: «منطق قرآن در این‌باره چیست؟ می‌خواهم روی این جمله دقت کنید. ببینید اسلام نگاهش در برخورد با قدرت‌های امپریالیستی چیست و چگونه است. بیان قرآن این است: «مَثَلُ الَّذینَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِیاءَ کَمَثَلِ الْعَنْکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتاً وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنْکَبُوتِ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ» می‌گوید این‌هایی که به غیرخدا متکی هستند و به خدا تکیه ندارند و این نیروی عظیم جهانی را نمی‌بینند، مانند آن‌چه که امروز در کشور دارد می‌گذرد، خیال کرده با اتکا به آمریکا و اروپا و کشور‌های غربی نمی‌توانند خود را از این بن‌بست و از این شکست نجات بدهند، قرآن می‌گوید آن‌هایی که به غیرخدا وابسته هستند و به قدرت‌های استعماری و استثماری تکیه می‌کنند، مَثَل این‌ها مثل عنکبوت است.

بینید چگونه استعمار و استثمار جهانی به ناچار و علی‌رغم خواست خودش مجبور شد با چهره اصلی‌اش در مقابل ملت قرار بگیرد؛ کشتار می‌شود چشمش را می‌بندد، جنایت می‌شود چشمش را می‌بندد و از دشمنان ملت حمایت می‌کنند. این چهره‌ها آشکار شده. گاهی دم از روحانیت زدند، گاهی دم از اسلام زدند، گاهی تاریخ را عوض کردند، گاهی تعدادی زندانی سیاسی را عوض کردند؛ جامعه ما بیدار است و جامعه بیدار اجازه نمی‌دهد این نیرنگ‌ها به ثمر برسد و تمام این تاکتیک‌ها را خنثی می‌کند.

مردم مسلمان ایران! چهره دشمنان بین‌المللی‌تان را بشناسید که چه کسانی هستند. در این شرایطی که ملت ما در زیر چکمه جلادان و دیکتاتور‌ها دارد جان می‌دهد، قربانی می‌دهد، می‌کشند، زجر می‌دهند، در این شرایط بهت‌آور، بشناسید چه دست‌هایی است که دست‌های دشمنان ما را می‌فشارد. ملت این‌ها را از یاد نخواهند برد. ما اکنون در مرحله دوم مبارزه قرار داریم. مرحله دوم مبارزه کجا است؟ یعنی همان مرحله اول زیر پرده با امپریالیسم جهانی داریم مبارزه می‌کنیم؛ بنابراین هوشیار باشید؛ ماهیت آن‌ها ماهیت کثیفی است.»

شهید هاشمی‌نژاد از طرفی خطاب به توطئه‌گران گفته است: «ما به گروهک‌ها، به منافقین، به ضدخلقی‌ها، به آن‌ها داریم اخطار می‌کنیم. می‌گوییم شما ناچیزتر، بی‌ارزش‌تر، کوچک‌تر، بی‌اعتبارتر از آن هستید که بتوانید درمقابل سیل خروشان و عظیم میلیونی مسلمانان انقلابی‌مان و حرکت عظیم انقلاب‌مان، سد ایجاد کنید. نکنید! دست از توطئه بردارید! ملت ما نمی‌تواند تحمل کند. یک روز بروید در کردستان، یک روز بروید در بلوچستان، یک روز بروید در ترکمن صحرا، یک روز علیه انقلاب در خوابگاه‌ها توطئه بکنید و یک روز بروید در سطح مدارس. اخطار می‌کنیم به شما! ملت ما قاطعانه توطئه‌گران و رهبران توطئه را می‌گیرد و آن‌ها را به آن‌گونه که شایسته یک انقلاب است، خواهد گرفت. آن‌هایی که دارند در این روز‌ها به ملت ما ضربه می‌زنند و از پشت به ما خنجر می‌زنند، بدانند ملت ما به سادگی از کنار این توطئه‌گران نمی‌گذرد.

توطئه‌گران و آن‌هایی که مدرسه‌ها را به آتش می‌کشند در حالی‌که کشور ما در نبرد با دشمن بزرگ بشریت یعنی آمریکا و قدرت‌های وابسته به آمریکا هست و در حال مبارزه با حکومت بعثی که فقط پوششی برای آمریکای خون‌خوار است، آن‌هایی که توطئه می‌کنند، آن‌هایی که شایعه‌سازی می‌کنند، آن‌هایی که روحیه مردم را تضعیف می‌کنند، آن‌هایی که مدرسه‌ها را به آشوب می‌کشانند، بدانند بعد از پیروزی کامل‌مان، انقلاب با آن‌ها آن عملی را انجام خواهد داد که پیغمبر اسلام با مردم بنی‌قریظه بعد از پیروزی اسلام انجام داد. یعنی مطمئنا ملت ما از تک‌تک آن‌ها قاطعانه انتقام خواهد گرفت. این‌که من دارم عرض می‌کنم، این پیام انقلاب ماست.»

شهید هاشمی‌نژاد در نهایت فرموده است: «راه ما، راه پیغمبر است و این راه طولانی است. مشکلات بسیار دارد. مبارزه، مبارزه‌ حق و باطل است و این راه ادامه دارد تا وقتی که خواستِ خدا عملی بشود و نظام‌های طاغوتی جای خود را به نظام‌های الهی و خدایی بدهند. مشکلات زیاد است. صبر اسلام برای همین‌جاست. پروردگارا! ما را برای رسیدن به هدف نهایی اسلام، قرآن، پیغمبر، روحانیت عزیز و رسیدن به آن هدف‌های مقدس که دشواری زیاد دارد و فداکاری زیاد می‌خواهد، تحمل مشکلات فراوان می‌خواهد، به حقیقت پیغمبر، به همه‌ ما صبر و استواری و ثبات قدم عنایت بفرما».

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد هابیلیان

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها