مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران:

شهدا با مدال سرخ، افتخار آفریدند

مرتضوی در نخستین مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر فعالان ورزشی که روز گذشته در سالن شهدای ترور این اداره کل برگزار شد، گفت: جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون، خود برای همیشه تاریخ افتخاری بر افتخارات ورزش کشور افزودند.
کد خبر: ۵۵۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷ - 19October 2022

شهدا با مدال سرخ افتخار آفریدندبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «عبدالله مرتضوی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در نخستین مراسم تجلیل و تکریم از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر فعالان ورزشی که روز گذشته (سه‌شنبه) در سالن شهدای ترور این اداره کل برگزار شد، با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان اظهار داشت: یکی از افتخارات ورزش کشور ما این بود که در کنار دیگر اقشار، جوانان ورزشکار به فرمان حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در میدان جنگ حضور یافتند و با نثار خون خود برای همیشه تاریخ افتخاری بر افتخارات ورزش کشور افزودند.

وی ادامه داد: امیدواریم در کنار فعالیت­‌های ورزشی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز در بین جامعه ورزشی بتوانیم اقدامات تأثیرگذاری را انجام دهیم. ورزشکاران امروز کشورمان باید این حقیقت را دریابند که اگر می‌­توانند به بازی­‌های آسیایی و یا جام جهانی راه پیدا کنند و افتخاراتی کسب و پرچم جمهوری اسلامی را برافراشته کنند، به خاطر رشادت‌­های جوانان و نوجوانانی است که در سنی که باید شور جوانی داشته باشند براساس وظیفه و تکلیف راهی جبهه­‌ها شدند و امنیت را برای این کشور به ارمغان آوردند.

تبیریی سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی نیز در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن ۲۶ مهر، روز تربیت بدنی و ورزش و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای ورزشکار اظهار داشت: امروز توفیقی نصیب ما شد که به همین مناسبت در خدمت عزیزانی باشیم که در مسیر تبیین سیره عزت‌مندی و آزادگی از هیچ تلاشی دریغ نکردند عزیزانی که آرزو‌های خودشان را برای عزت، امنیت، اعتبار و منزلت میهن اسلامی قربانی کردند.

وی در راستای تبیین منویات مقام معظم رهبری گفت: با تمام توان در ترویج، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، برنامه‌های فرهنگی متنوعی برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با این برنامه‌ها رسالت بنیاد در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را عملی کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی افزود: این اداره کل برنامه‌های متنوعی در سطح استان به مناسبت ۲۶ مهرماه «روز تربیت بدنی و ورزش» از جمله دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگر ورزشکار، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری اردو‌های ورزشی و پیاده‌روی‌های خانوادگی، برگزار می‌کند.

وی گفت: ساخت مستند فاخر و یا فیلم سینمایی شهدای تیم فوتبال فجر ورامین در دستور کار این اداره کل قرار دارد که این تیم ۱۸ شهید، ۲۲ جانباز و ۴۳ رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار