رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی:

کاربران فضای مجازی فریب پیشنهادهای وسوسه‌کننده را نخورند

سرهنگ «محمودی» گفت: افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن خود در برابر مجرمان سایبری باید فریب هر پیشنهاد با وعده‌های بیش از حد جذاب را نخورند.
کد خبر: ۵۵۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶ - 20October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سرهنگ «محسن محمودی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) آذربایجان شرقی امروز (پنج‌شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کودکان و نوجوانان در هنگام استفاده از فضای مجازی برای انجام کارهای درسی و امورات خود ممکن است در معرض افراد سودجو و کلاهبردار قرار بگیرند که باید در این مواقع کاملا هوشیار باشند تا مورد بزه واقع نشوند.

وی افزود: مجرمان سایبری برای رسیدن به اهداف خود هر راه و روش ممکن را امتحان می‌کنند و با ارسال لینک‌های جعلی با عناوین مختلف برای دانلود بازی‌های رایانه‌ای و برنامه‌های مورد نیاز کودکان و نوجوانان سعی در خالی کردن حساب آنان و والدینشان دارند.

این مسئول تصریح کرد: همه‌ کاربران فضای مجازی به خصوص کودکان و نوجوانان نباید هدف آسانی برای کلاهبرداران اینترنتی باشند و باید یاد بگیرند که روی هر لینکی که برای آنان ارسال می‌شود نباید کلیک کنند و یا برای دیگران اطلاعات کارت بانکی و رمز آن را نفرستند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی ادامه داد: افراد فعال در شبکه‌های اجتماعی برای جلوگیری از مورد بزه قرار گرفتن خود در برابر مجرمان سایبری باید فریب هر پیشنهاد با وعده‌های بیش از حد جذاب را نخورند و حتما والدین به فرزندان خود بیاموزند که بر روی لینک‌هایی با پیشنهادات وسوسه‌کننده برای دانلود بازی و یا هرعنوان دیگر کلیک نکنند.

وی به کلاهبرداران هشدار داد: پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی در حال پایش فضای مجازی است و چنان‌چه کسانی که بخواهند از طرق مختلف اقدام به فریب کابران فضای مجازی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها کنند، مطمئن باشند پلیس در چارچوب قانون حتما با آنان برخورد خواهد کرد و این افراد باید پاسخگوی اعمال خود باشند.

سرهنگ محمودی تاکید کرد: والدین حتما سواد سایبری خود و فرزندانشان را افزایش دهند و تحت هیچ شرایطی فریب افراد کلاهبردار در فضای مجازی را نخورند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه و کلاهبرداری در فضای مجازی موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس 096380 و یا از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها