نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری نظامی ایران و روسیه

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین بر هراس دوباره تل‌آویو از همکاری‌های فزاینده ایران و روسیه تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰ - 21October 2022

نگرانی رژیم صهیونیستی از همکاری نظامی ایران و روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر بر هراس این رژیم از همکاری نظامی روسیه و ایران تأکید کرد و اظهار داشت: تل‌آویو علی‌رغم امتناع از فروش تسلیحات به کی‌یف، به حمایت خود از اوکراین ادامه می‌دهد.

بنابر گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، لاپید، پنج‌شنبه شب طی تماسی تلفنی با «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، افزود: اسرائیل نگران همکاری نظامی روسیه و ایران است.

پایگاه خبری صهیونیستی «والا» نیز گزارش داد که لاپید در این تماس تلفنی به کولبا اطمینان داد که موضع تل‌آویو، حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه است.

گفت‌وگو میان لاپید و کولبا پس از نامه‌ای صورت می‌گیرد که کی‌یف چند روز پیش به تل‌آویو ارسال کرد و در آن رسماً دریافت سامانه‌های پدافند هوایی را برای کمک به ادعای مقابله با حملات روسیه با استفاده از پهپاد‌ها و موشک‌های بالستیک ساخت ایران درخواست کرد.

این اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی است که او پیشتر در مصاحبه با شبکه آر تی وی آی (RTVI) گفت: ما معتقدیم که روابط روسیه و ایران یک مشکل جدی نه‌تنها برای اسرائیل، بلکه برای اوکراین، اروپا و کل جهان است و تعامل روسیه با ایران تمام جهان را به خطر می‌اندازد.

در حالی که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی چند روز گذشته اعلام کرد که تل‌آویو به کی‌یف سلاح نخواهد فروخت و تمایلی به حضور در جنگ اوکراین ندارد، رسانه‌های عبری گزارش دادند که یک شرکت صنایع امنیتی اسرائیل به ارتش اوکراین سامانه‌های ضد پهپاد فروخته که قادر به رهگیری پهپاد‌های جنگی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار