جانشین فرمانده کل سپاه:

«مقاومت» کلیدواژه پیروزی ایران اسلامی است

سردار فدوی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت در برابر ظالم کلیدواژه پیروزی ایران اسلامی در تمام عرصه‌هاست، گفت: هنر روالی همه‌پسند دارد و استفاده از ظرفیت آن برای تبیین مسیر اسلام ناب محمدی و انقلاب باید گسترش پیدا کند.
کد خبر: ۵۵۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵ - 21October 2022

سردار فدوی: مقاومت در برابر ظالم، کلید واژه پیروزی انقلاب استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «علی‌ فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم اختتامیه بخش تئاتر خیابانی هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت که به میزبانی استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: اربعین مهمترین مسیر برای شاخت کربلاست.

سردار فدوی استفاده از ظرفیت هنر در جریان انقلابی را ضروری دانست و افزود: هنر روالی همه پسند دارد و استفاده از ظرفیت آن برای تبیین مسیر اسلام ناب محمدی و انقلاب باید گسترش پیدا کند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که طبق آیه قرآن، شیطان هیچ سلطه‌ای بر انسان ندارد، ادامه داد: در تعیین و حرکت در مسیر حق و باطل، اختیار تمام با خود انسان است.

وی با بیان این‌که هنر می‌تواند حرف خدا و پیامبران را به صورتی که بیشتر و بهتر قابل فهم باشد برای انسان‌ها بازگو کند، گفت: هنرمندان می‌توانند با هنر خود کاری کنند که ملاک رفتار همه انسان‌ها رضایت خداوند باشد و بدانند در درجه اول برکت کار خوب در گام اول برای خود هنرمندان است.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دعوای حق و باطل همیشه جاری و ساری است و استکبار جهانی از ابتدا تاکنون به دنبال دشمنی با انقلاب اسلامی است و هیچ وقت از شدت آن کاسته نشده و بلکه فقط ظاهر بروز آن متفاوت می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که دشمنان دین و نظام اسلامی در دهه ۶۰ سعی داشتند با جنگ سخت با ایران دشمنی کنند، گفت: استکبار جهانی بعد از شکست در جنگ سخت در عصر حاضر به جنگ ترکیبی روی آوردند.

وی فتنه اخیر را از جمله مصادیق دشمنی استکبار جهانی علیه دین و ارزش‌های اسلام ناب محمدی است، تصریح کرد: مقاومت در برابر ظالم، کلیدواژه پیروزی ایران اسلامی در تمام عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

سرادر فدوی با بیان این‌که امروز فرهنگ مقاومت توسط انقلاب اسلامی به بسیاری از کشور‌های دنیا صادر شده است، تأکید کرد: امروز شاهد آنیم که خیلی از کشور‌های جهان در برابر زورگویی آمریکا و دیگران مستکبران ایستادگی می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران توجه به تکالیف الهی را تضمین‌کننده پیروزی در برابر دشمنان دین و نظام اسلامی دانست و بیان کرد: اگر جامعه‌ای به تکالیف الهی خود عمل نکنند خداوند در مواقع سختی آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

وی استفاده از زبان هنر در اجرای تکالیف الهی را حائز اهمیت دانست و تأکید کرد: جشنواره تئاتر مقاومت رویدادی مؤثر با عبارت و اقدامی به حق است که باید بیش از پیش حمایت و تقویت شود.

سردار فدوی با بیان این‌که جنگ یمن وارد هشت سالگی شده است، گفت: مقاومت مردم یمن ناشی از نگاهی است که از جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور شده است و امروز با پیشرفته‌ترین سلاح‌های رزمی در حال دفاع هستند.

وی برگزاری یادواره‌های شهدا را از دیگر اقدامات هنرمندان برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای پاسدارای از ارزش‌های اسلام ناب محمدی بالغ بر ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کرده است و این مهم‌ترین سند حقانیت این نظام است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این‌که دست‌اندرکاران فرهنگی و هنری باید برای نشر و گسترش باور‌های درست از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنند، تأکید کرد: رویداد‌هایی نظیر جشنواره تئاتر مقاومت باید در سطح بین‌المللی و در تمام کشور‌های جهان گسترش پیدا کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها