امام جمعه موقت اصفهان مطرح کرد؛

شبهه‌افکنی دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف

حجت‌الاسلام«محمودی» گفت: ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستم، بلکه صنعت هسته‌ای کارایی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد؛ اما دشمنان نمی‌خواهند ما به این جایگاه دست پیدا کنیم و لذا در این زمینه شبهه‌افکنی می‌کنند.
کد خبر: ۵۵۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹ - 21October 2022

تغییر ارزش‌ها و آموزه‌های دینی توسط شیطانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین «سیداحمد محمودی» امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، اظهار داشت: انسان در نظام جهان هستی از جایگاه بالایی برخوردار است و برای رسیدن به درجات عالی کمال الهی و هدفی که از خلقت او در نظر گرفته شده به تقوای الهی  سفارش شده است.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به اینکه انسان دشمنی به نام شیطان دارد که خداوند در جای جای قرآن مجید، تذکر داده که دشمن اصلی شما شیطان است و مبادا از این موجود غفلت کنید و ساده بگیرید، بیان کرد: شیطان قسم خورده به عزت الهی و پای قسم خود ایستاده است که همه انسان‌ها و فرزندان آدم را فریب دهد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شیطان بیشتر به سراغ انسان‌های شایسته و مؤمن می‌رود، افزود: کافران و افرادی که راه شیطانی را دنبال می‌کنند، جزو انصار او هستند و نیازی نیست که با وسوسه‌های خود آنها را فریب دهد، اما افراد مؤمن، معتقد و پایبند به اصول و مبانی اخلاقی و انسانی بیشتر مد نظر شیطان هستند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به اینکه شیطان به سراغ انبیا نیز رفته است و انبیا دارای ایمان کافی، علم، آگاهی و عصمت خدادادی بودند و در دام وسوسه شیطانی قرار نگرفتند، گفت: گاهی شیطان از طریق ارزش‌ها و آموزه‌های دینی وارد شده، آنها را تغییر و انسان را فریب می‌دهد. طبق یک روایت، شیاطین اطراف مؤمنان بیشتر هجوم می‌آوردند و امید است که خداوند، همه ما را از مکر شیاطین حفظ کند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: بهترین لباس، لباس تقواست و اگر کسی لباس تقوا را آماده نکرد و بر خود نپوشانید، هیچ لباس دیگری نمی‌تواند او را بپوشاند.

حجت‌الاسلام محمودی عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف، نظام جمهوری اسلامی به سرعت پیش می‌رود و نسبت به قبل پیشرفته‌تر است که این موضوع یکی از برکات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. فراز و نشیب‌هایی در جامعه وجود دارد، اما در عرصه‌های مختلف، نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب پس‌رفت ندارد.

وی با اشاره به موضع‌گیری دشمنان علیه عفت زنان متدین و مومن ایران، گفت: ایران دارای رتبه اول دنیا در برابری تحصیل زن و مرد است؛ به طور مثال ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاه اصفهان از بانوان تشکیل می‌شود. با وجود این، آیا جمهوری اسلامی، حقوق زن را پایمال کرده است؟

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی که فردی فرزانه، بصیر و دشمن‌شناس هستند و با حضور در جمع نخبگان دانشگاهی، مطالبی را بیان کردند و امید به جامعه دادند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فعالیت‌های کشور هستند و دستاوردهای انقلاب نظیر پیشرفت پژوهشکده رویان در سلول‌های بنیادی و شبیه‌سازی حیوانات زنده را از نزدیک مشاهده می‌کنند. ایران علی‌رغم همه سنگ‌اندازی‌های دشمن، به رتبه‌های بالایی رسیده است‌.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: معدود کشورهایی از علم و تجهیزات لازم برای پرتاب ماهواره به فضا بهره‌مند هستند که ما خود، این کار را انجام می‌دهیم. ساخت ربات‌های انسان‌نما و ساخت تجهیزات پیچیده موشکی و پهپادی نیز از سایر دستاوردهای انقلاب بوده است. برخی اعتقاد داشتند این تجهیزات فتوشاپ است، اما اکنون می‌گویند پهپادهای ایران بسیار خطرناک است.

وی تاکید کرد: پیشرفت کشور در دستیابی به انرژی هسته‌ای با حضور جوانان روشن‌فکر و متدین، امکان‌پذیر است. ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستم، بلکه این صنعت کارایی زیادی در عرصه‌های مختلف دارد؛ اما دشمنان نمی‌خواهند ما به اینجا برسیم و به قدری شبهه‌افکنی می‌کنند که برخی درون کشور فریب آنها را می‌خوردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره اینکه دشمنان برای نابودی این نظام از روزی که نهال بود و پیشرفتی نداشت، برنامه ریزی کرده بودند، خاطرنشان کرد: اکنون که به درختی تنومند تبدیل و شاخه‌هایش بسیار بلند شده و به همان اندازه شاخ و برگ‌ها ریشه دوانده است، هیچ کاری نمی‌توانند از پیش ببرند؛ تنها گاهی فضا را مسموم می‌کنند و عده‌ای نیز فریب می‌خوردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار