امام جمعه قشم:

دشمن آموزش و پرورش ما را هدف گرفته است

حجت‌الاسلام«حاجبی» گفت: دشمن با برنامه ریزی دقیق و استفاده از جنگ اراده‌ها آموزش و پرورش ما را هدف قرار داده است و فرزندان ما را از آموزش دیدن و پرورش یافتن محروم کرده است.
کد خبر: ۵۵۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵ - 21October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامرضا حاجبی» امام جمعه قشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته امروز با اشاره به دریافت گزارش‌های نگران کننده از آموزش و پرورش، اظهار داشت: با وجود ۳ الی ۴ هزار مدرسه در استان تعداد معلمین پرورشی به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسد و باید بسته‌های ویژه‌ای برای امور پرورشی تهیه شود.

وی افزود: باعث تاسف است که مدارس ما در چندین سال اخیر نمازخانه‌ها را به کلاس تبدیل کردند و باعث توقف برنامه‌های مذهبی و فرهنگی شدند و حالا همان دانش آموزان نوجوانان امروز هستند که به خیابان‌ها آمدند.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه جنگ امروزی جنگ اراده ها است تصریح کرد: در جنگ اخیر مردم کشی و استفاده از سلاح و حمله به ورزش هم مشاهده شد همانطور که دشمنان تمام توان خود را به کار گرفته اند تا تیم ملی فوتبال به جام جهانی نرود.

حجت‌الاسلام حاجبی یادآور شد: در جنگ اراده ها آنچه که عجیب است اغتشاش اطلاعاتی است که سبب اغتشاش ادراکی می‌شود اغتشاش اطلاعاتی به این معنی که گروه های هدف را با اخبار جعلی و اطلاعات غلط و محتوای دروغ فریب می دهند که همین باعث اغتشاش ادراکی می‌شود.

وی اضافه کرد: در اغتشاش‌های اخیر مشخص شد سواد رسانه‌ای بسیار حائز اهمیت است و جامعه ما دارای فقر عجیب سواد رسانه‌ای است و همین باعث شد برخی دچار اغتشاش ادراکی شوند.

خطیب جمعه قشم با بیان اینکه دشمن با همه قدرت به مقابله جمهوری اسلامی می‌آید عنوان کرد: در معرفی دقیق دشمن، ایجاد اعتماد نسبت به انقلاب و پربار کردن امید‌های مردم باید با تمام توان پیش بریم.

حجت‌الاسلام حاجبی از اهمیت استاندار به سه جزیره قشم، هنگام و لارک سخن گفت و افزود: ابتکار خوبی به کار گرفته شده است که مدیران را براساس نیاز شهرستان در آن شهرستان جمع می‌کنند و تصمیم‌های مهمی گرفته می‌شود و صرف این نیست که سفرها با یک بازدید و کلنگ زنی تمام شود.

امام جمعه قشم بیان داشت: شهرستان قشم با وجود منطقه آزاد و ادارات متعدد باید با دو موتور و دو برابر به مردم خدمت شود و برطرف کردن مشکل آب در قشم نیازمند حضور همه جانبه مردم و مسئولین است.

وی در ادامه اظهار داشت: بحث صنایع مستمر در جزیره قشم باید مورد اهمیت قرار گیرد نمی‌شود روزی که از معافیت مالیاتی برخوردارند در این جزیره باشند و روزی که باید مالیات بدهند به تهران و مرکز استان بروند و این مالیات باید در همین شهرستان پرداخت شود.

حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مدارس تخریبی و با امکانات بسیار کم و کولر فرسوده زیبنده قشم نیست همچنین کمبودها در زمینه ورزش و تربیت بدنی بسیار محسوس است.

خطیب جمعه قشم در پایان با اشاره به مهاجرپذیر بودن روستاهای قشم تاکید کرد: هر روستا باید دارای یک چمن مصنوعی باشد و صنایع مستقر در جزیره باید مسئولیت‌های اجتماعی شان را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها