68 رزمنده سمنانی در "عملیات محرم" آسمانی شدند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان گفت: از این استان بیش از 700 نفر در عملیات محرم شرکت کردند که قریب 180 نفر مجروح و 68 نفر نیز به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
کد خبر: ۵۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۹ - 03November 2013

68 رزمنده سمنانی در

سرهنگ فریدون پهلوانی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس در سمنان با اشاره به سالروز عملیات محرم گفت: عملیات محرم در تاریخ 1361.8.10 با رمز مقدس یا زینب (س) و با هدف تصرف سرپل در منطقه العماره و آزادسازی ارتفاعات مرزی انجام شد.

وی در توضیح چگونگی انجام عملیات اظهار داشت: در این عملیات که با طراحی و فرماندهی مشترک سپاه و ارتش در هوای بسیار نامساعد و بارندگی شدید و در ارتفاعات حمرین و زبیدات و غرب رودخانه دویرج انجام شد، رزمندگان اسلام در سه مرحله موفق شدند ارتفاعات 400 و 298، حوزه نفتی بیات، نهر عنبر، پل، پاسگاه چم سری و موسیان را آزاد کنند و علاوه بر این جاده عین خوش- دهلران نیز از زیر دید و تیر دشمن خارج شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سمنان  در خصوص نقش رزمندگان این استان در عملیات محرم خاطرنشان کرد: نیروهای دلاور استان سمنان زیر نظر لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع) به استعداد سه گردان به نامهای امام موسی ابن جعفر(ع)، کربلا و الهادی در این عملیات شرکت کردند. آنها پس از حضور در سپنتای اهواز و انتقال به پادگان دوکوهه، به منطقه دشت عباس عزیمت کرده و پس از گذراندن آموزشهای لازم نسبت به منطقه مأموریت (عین خوش) وارد عمل شده و در عملیات با دشمن بعثی حماسهآفرینی کردند.

شایان ذکر است، شهید محمد مهدی محب شاهدین، فرمانده و مؤسس گردان موسی ابن جعفر(ع) و اولین فرمانده گردان استان و شهید محمد قربانی در این عملیات شربت شهادت نوشیده و آسمانی شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار