کتاب «صبورانه» روانه بازار نشر شد

کتاب «صبورانه» خاطرات جانباز بمباران هوایی قم «انسیه تاجزاده قمی» روانه بازار نشر شد.
کد خبر: ۵۵۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۵ - 24October 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، کتاب «صبورانه» خاطرات «انسیه تاج‌زاده قمی» دختر شهیده «فرخ کاویانی جبلی» به قلم «ریحانه» غلامیان منتشر شد.

«غلامیان» در مقدمه این کتاب آورده است:

«برای اولین بار قرار بود از یک جانباز بنویسم، آن هم بانوی جانباز بمباران هوایی «انسیه تاجزاده قمی» که هم دختر شهید بود و هم خواهر شهید و هم همسر جانبازی به نام حاج اسماعیل ملکوتی خواه که حالا بعد از گذشت سال‌های سال از دوران جنگ، سرفه‌های گاه و بیگاه و تاول‌های وقت و بیوقت برایش یادگار آن روز‌ها شده!

مقدر شد آنچه باید روزی ما می‌شد و برکت روزهایم همصحبتی با یک زوج جانباز شده بود. کار از جایی سخت‌تر شد که نه تصویر روشن و عکس و سندی از موقعیت او در روز حادثه در اختیار داشتم و نه درکی از حال و احوال امروزش که دو سال از کرونا گذشته بود و حتی از تزریق واکسن برای ایمنی بدنش منع شده بود و روز‌هایی که سردرد نداشت، برایش باعث تعجب بود!

این سیاه مشق تنها یادبود و گریزی بر مظلومیت این بانوی جانباز و بانوان جانبازی است که در گوشه گوشه شهرم و در سکوت روز را شب میکنند، بدون آنکه شاید حتی همسایه دیوار به دیوارشان از حال امروزشان باخبر شود. باشد که بر دل‌ها نشیند!»

همچنین در یکی از خاطرات این کتاب از دوران انقلاب می‌خوانیم:

«از طرز حرف زدن و جسارتم خوشش آمده بود. تمام تلاشش را کرد که رد خنده‌اش را از چهره‌اش محو کند. یک قدم به عقب رفت و دست به کُلت گرفت و با لحن محکم‌تری گفت: نمی‌ترسی الان بکشمت؟! فکر می‌کرد از این حرف‌ها ترسی دارم. دست برادرم را محکم‌تر گرفتم و گفتم: چرا باید بترسم! آخرش اینه که تیر‌های خودت حروم می‌شه! اتفاق دیگه‌ای نمی‌افته!

جوری که خنده‌اش را پنهان کند، تماشایم کرد و خودش را جمع و جور کرد و با لحن تندی گفت: سریع برگردید به سمت خونه، یالّا! نبینم اینجا پرسه بزنید! قیافه حق‌به‌جانبی گرفتم و گفتم: ما که روبه‌روی در خونه خودمون ایستادیم، شما سر راه ما سبز شدید.

خلاصه وقتی متوجه شد حریف حرف حق و حاضرجوابی من نمی‌شود، راهش را کشید و رفت سمت سرباز. صدایش را شنیدم که می‌گفت: دیگه با بچه‌ها هم نمی‌شه سروکله زد!»

چاپ اول کتاب «صبورانه» با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و توسط انتشارات وثوق در هزار نسخه منتشر شده است و قرار است پنجشنبه پنجم آبان ۱۴۰۱ در سومین اجلاسیه کنگره شش هزار و ۹۰ شهید استان قم گرامیداشت شهدای زن رونمایی شود.

کتاب «صبورانه» روانه بازار نشر شد

کتاب «صبورانه» روانه بازار نشر شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار