یحیی سریع:

حمله به بندر الضبه، هشدار کوچکی به ائتلاف سعودی است

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن حمله به بندرگاه الضبه در حضرموت را هشدار ساده‌ای به ائتلاف سعودی دانست تا غارت منابع نفتی یمن را متوقف کنند.
کد خبر: ۵۵۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ - 21October 2022

حمله به بندر الضبه، هشدار کوچکی به ائتلاف سعودی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن شامگاه امروز جمعه، جزئیات عملیات جدید نیرو‌های این کشور علیه متجاوزان سعودی-اماراتی را شرح داد.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد، نیرو‌های مسلح یمن «حمله هشدارآمیز ساده‌ای» انجام دادند تا مانع از آن شوند که یک نفتکش بتواند نفت خام یمن را از طریق بندرگاه الضبه به یغما ببرد.

وی ادامه داد: این نفتکش، تصمیم صادره از مسئولان ذیربط مبنی بر ممنوعیت انتقال و صادرات فرآورده‌های نفتی حاکمیتی یمن را نقض کرده بود. پیام هشدارآمیز [یمن]نیز برای جلوگیری از تداوم عملیات قاچاق ثروت نفتی صورت گرفت.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، خاطر نشان کرد، در این حمله تلاش شد که زیرساخت‌های یمن و امنیت کشتی و خدمه آن حفظ شود، ولی «در انجام وظایف خود برای توقف و جلوگیری از ورود هر گونه کشتی که در پی غارت ثروت ملت یمن باشد، تردید نخواهیم کرد».

سریع با بیان اینکه یمن قادر است عملیات‌های هشدارآمیزی را برای دفاع از ملت و حمایت از منابع خود انجام دهد، تأکید کرد: بار دیگر به همه شرکت‌های هشدار می‌دهیم، از تصمیمات صنعاء اطاعت کنند و از هر گونه تلاشی برای غارت منابع یمن دوری کنند».

منابع خبری بعد از ظهر امروز از وقوع دو انفجار در حضرموت واقع در شرق یمن خبر دادند و گفتند که این انفجار‌ها در بندرگاه الضب» واقع در شرق شهر مکلا مرکز استان حضرموت رخ داده است. این بندر در اشغال ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی قرار دارد.

این انفجار‌ها همزمان با ورود یک کشتی حامل محموله نفتی صورت گرفت. این انفجار‌ها ناشی از حملات پهپادی بود. یک نفتکش غول پیکربرای انتقال دو میلیون بشکه نفت خام وارد بندر مذکور شد که بلافاصله این انفجار‌ها رخ داد. این نفتکش قصد داشته است نفت برداشت شده از میادین «المسیله» در غرب حضرموت را به مقصد نامعلومی جابجا کند.

استان حضرموت، بزرگترین تولید کننده نفت در یمن است و مزدوران سعودی-اماراتی-آمریکایی بار‌ها برای غارت نفت این کشور در مناطق تحت اشغال خود، به جان هم افتاده‌اند. وزارت نفت دولت نجات ملی یمن چندی پیش خبر داد که ائتلاف سعودی حدود ۱۰ میلیارد دلار از منابع نفتی یمن را به یغما برده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار