معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس:

پنجمین دوره «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ایام محرم در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ایام محرم در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ - 17October 2015

پنجمین دوره «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ایام محرم در بقاع متبرکه استان فارس اجرا می‌شود

به گزارش دفاع پرس از شیراز، حجتالاسلام سیدمیثم حسینی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: طرح «سوگواره بصیرت عاشورایی» طی 2 ماه از ابتدای محرم تا انتهای صفر برگزار میشود که در این راستا اعزام مبلّغین به سراسر استان خواهیم داشت که 204 نفر مبلّغ از قم و 100 نفر از مبلّغان استان فارس به نقاط مختلف استان فارس اعزام خواهند شد ضمن اینکه 300 نفر روحانی ثابت امامزادگان در آن بقاع اجرایی میکنند.

معاون فرهنگی اوقاف فارس ضمن تشریح برنامههای این سوگواره افزود: روز دوم محرم مصادف با ورود کاروان امام حسین(ع) به کربلا اجتماع مردم در بقاع متبرکه را با عنوان «لبیک یاحسین(ع)» خواهیم داشت که امسال به دلیل تداخل با برنامه شیرخوارگان این برنامه عصر پنجشنبه، اول محرم برگزار میشود و شاخصترین برنامههای این قسمت در حرم مطهر علی بنحمزه(ع) برپا خواهد شد.

این مقام مسئول از برگزاری طرح شیرخوارگان در امامزاده سید محمد(ع) محله صغاد و دیگر بقاع شاخص سایر شهرستانها خبر داد و تاکید کرد: همایش بزرگ «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در روز متعلق به حضرت قاسمبن الحسن(ع) با هماهنگی آموزش و پرورش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز ششم محرم مصادف با 28 مهر ماه و قدمگاه حضرت عباس(ع) در خیابان قدمگاه برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی بحث نماز جماعت و همچنین طنین انداز شدن شعار «هیهات مناالذله» در روز عاشورا را خواهیم داشت، تأکید کرد: در روز 12 محرم همایش «رهروان زینبی» با حضور بانوان در بقاع متبرکه برگزار میشود.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از 500 موقوفه برای موقوفه برای عزاداری امام حسین(ع) داریم، افزود: دهه آخر صفر قرائت زیارت اربعین را داریم و همچنین، تجمع بزرگ «لبیک یا رسولالله(ص)» را در راستای پاسخگویی به یاوه گویان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار