معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه لرستان خبر داد؛

بررسی پرونده‌های ایثارگران دفاع مقدس لرستان

سرهنگ «ملک‌آرا» گفت: کمیسیون عالی پزشکی سپاه با پیگیری سپاه لرستان و با حضور چهار تیم پزشکی بررسی پرونده رزمندگان دوران دفاع مقدس و فاقدان مدارک در حال برگزاری است.
کد خبر: ۵۵۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ - 22October 2022

بررسی پرونده‌های ایثارگران دفاع مقدس لرستان

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «عبدالوحید ملک آرا» معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان امروز (شنبه) در حاشیه بررسی پرونده‌های ایثارگران دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کمیسیون عالی پزشکی فاقدین مدارک سپاه، اظهار داشت: مردم و رزمندگان دوران دفاع مقدس انتظار زیادی در راستای برگزاری این کمیسیون کشیدند که با پیگیری‌های انجام شده این کمیسیون در حال اجراست.

وی افزود: مردم در دوران دفاع مقدس با ایفای نقش کنار رزمندگان دچار صدمات زیادی شدند که برخی به دلیل نداشتن مدارک نمی‌توانستند در کمیسیون عالی حضور داشته باشند که با پیگیری انجام شده همه افراد فاقد مدارک نیز با تشکیل پرونده «فاقدین مدارک» در این کمیسیون حضور پیدا کردند.

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان عنوان کرد: کمیسیون عالی پزشکی سپاه با پیگیری سپاه لرستان و با حضور چهار تیم پزشکی شامل ۱۲ پزشک متخصص، با هدف بررسی پرونده رزمندگان دوران دفاع مقدس شامل پرونده‌های ماده ۸۷ و فاقدان مدارک در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکل ایثارگران این کمیسیون یکبار در سال در استان لرستان انجام می‌شود، گفت: خدمت به ایثارگران در عرصه سلامت همانند جهاد در راه خداست.

ملک آرا ضمن قدردانی از حضور پزشکان متخصص در راستای حضور در لرستان و برگزاری کمیسیون عالی پزشکی تصریح کرد: درخواست می‌شود که در راستای حل مشکل ایثارگران این کمیسیون دو بار در سال برگزار شود.

سرهنگ دوم ایوب یوسفوند مسئول مرکز ایثارگران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در حاشیه این برنامه اظهار داشت: در راستای خدمت‌رسانی و تکریم جامعه بزرگ ایثارگران و همچنین اجرای تبصره بند «الف» ماده ۸۷ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه این کار انجام می‌گیرد.

وی افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس با سابقه حداقل شش ماه که فاقد مدارک بالینی همزمان با حادثه هستند می‌توانند در کمیسیون‌های بدوی و عالی شرکت و در صورت احراز جانبازی بنیاد شهید موظف به تعیین درصد آنان است و هم اکنون در حال برگزاری کمیسیون عالی با تعداد هزار و ۶۰۰ تن هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار