در نشست بصیرت‌افزایی که با عنوان بررسی و تحلیل وقایع اخیر کشور مطرح شد؛

سردار کارگر: لزوم تشکیل «ستاد ملی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی» در دولت/ کشوری که سیم‌خاردار وارد می‌کرد، موشک و پهپاد صادر می‌کند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اهمیت شناسایی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، به رئیس‌جمهور پیشنهاد کرد: جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که هر هفته شنبه‌ها برگزار می‌شد را به‌عنوان «ستاد ملی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی» در جهت تحلیل و بررسی مشکلات در این حوزه‌ ادامه دهند.
کد خبر: ۵۵۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶ - 22October 2022

امروز دوکانگی رفتار دنیای غرب به خوبی نمایان شده است/ «ستاد ملی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی» تشکیل شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز (شنبه) در نشست بصیرت‌افزایی که با عنوان بررسی و تحلیل وقایع اخیر کشور با حضور کلیه معاونین، مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تهران و همزمان به‌صورت تصویری در ارتباط با مراکز استان‌های سراسر کشور در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه؛ اتفاقات اخیر کشور، برنامه‌ریزی شده از سوی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی بود، اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی دشمنان بر هم زدن وحدت، ایجاد تفرقه، نفرت و کینه در کشور است؛ نظام جمهوری اسلامی علی‌رغم تحریم‌ها و تهدیدات نظام سلطه در طول ۴۳ سال گذشته توانسته است با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، روز به روز پیشرفت کند، کشوری که در دوران دفاع مقدس سیم‌خاردار وارد می‌کرد، امروز موشک و پهپاد صادر می‌کند.

سردار کارگر در ادامه به پیشرفت‌های چشمگیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در دوران کرونا ایران جزو شش، هفت کشوری بود که موفق به تولید واکسن کرونا شد، امروز کشورمان به قطب پزشکی منطقه تبدیل شده و بیمارانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس برای درمان به بیمارستان‌های ما مراجعه می‌کنند؛ همچین اخیرا یک شرکت خصوصی در ایران توانسته است، هواپیما تولید کند و این‌ها موفقیت‌هایی است که در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی رخ داده است.

امروز دوکانگی رفتار دنیای غرب به خوبی نمایان شده است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد کشور ما پیشرفت کند، خاطرنشان کرد: امروز دوکانگی رفتار دنیای غرب به خوبی نمایان شده است؛ چندین سال است که مردم یمن زیر موشک‌ها و بمب‌های رژیم سعودی به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما جامعه جهانی عکس‌العملی نشان نمی‌دهد! درخصوص سوریه و عراق هم همین‌گونه است؛ داعشی که به اذعان «کلینتون» توسط آمریکایی‌ها ساخته شده است و این همه جنایت در این کشورها انجام داد، اما شاهد هیچ‌گونه واکنشی از سوی غربی‌ها نبودیم؛ ولی در جنگ روسیه و اوکراین - البته ما با جنگ موافق نیستیم - دنیا را برای مقابله با روسیه بسیج می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به ادعای کذب غرب و آمریکا مبنی بر فروش پهپاد توسط ایران به روسیه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان فرمودند: زمانی اعلام می‌کردند پهپاد‌هایی که ایران نشان می‌دهد فتوشاپ است، اما امروز ایران را محکوم می‌کنند که چرا پهپاد‌های شما در جنگ روسیه و اوکراین به کارگیری می‌شود، این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران پهپادی به روسیه برای حمله به اوکراین نفروخته است.

سردار کارگر افزود: اگر قرار بر تحریم و محکومیت باشد، باید آمریکایی‌ها در صدر باشند؛ چرا که از سلاح‌ها و موشک‌های آمریکایی برای بمباران یمنی‌ها استفاده می‌شود و باید به این موضوعات در شورای امنیت رسیدگی شود.

وی با تاکید بر اینکه تمام سلاح‌هایی که در اختیار داعش بود، توسط آمریکایی‌ها تامین شده بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران زیر بار حرف زور نخواهد رفت، ما انقلاب کردیم که زیر بار حرف زور نرویم و تا کنون موفق بوده‌ایم و در ادامه هم موفق خواهیم بود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور در راستای لزوم رفع کاستی‌ها و نیاز‌های کشور، آموزش و پرورش را مهم‌ترین مرجع و مرکزی دانست که باید به آن توجه ویژه شود و در این خصوص اظهار داشت: همه مسئولان در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید با تمام توان در کنار آموزش و پرورش باشند، ما باید دانش‌‍آموزان را برای بازدید از موزه‌ها دعوت کنیم، امروز ۱۶ میلیون دانش‌آموز و ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور داریم که این ظرفیت بسیار بالایی است و باید به آن توجه ویژه شود.

لزوم تشکیل «ستاد ملی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی» در دولت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن با برنامه‌ریزی، برای دانش‌آموزان و دانشجویان هدف‌گذاری کرده است، گفت: با توجه به فروکش کردن بیماری کرونا، به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم، جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا که هر هفته شنبه‌ها برگزار می‌شد را به‌عنوان «ستاد ملی مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی» در جهت تحلیل و بررسی مشکلات در این حوزه‌ ادامه دهند.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اعلام اینکه، مدارس در دوران دفاع مقدس از مهمترین مراکز اعزام نیرو به جبهه‌ها بودند، حذف معاونت پرورشی از آموزش و پرورش و اجرای سند ۲۰۳۰ را دو اشتباهی دانست که در سیستم آموزشی کشور صورت گرفت و بیان داشت: هدف اصلی اجرای سند ۲۰۳۰ سکولار کردن مدارس بود؛ در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز به شهادت رسیدند که همه این‌ها توسط مسئولین و مربیان پرورشی مدارس به جبهه‌ها اعزام می‌شدند.

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود، تجزیه کشور را هدف اصلی دشمن دانست و اظهار داشت: دشمن به‌دنبال تفرفه‌افکنی بین اقوام و رسیدن به ایران ضعیف و کوچک است و نباید در این راستا غفلت کنیم؛ مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی در کشور وجود دارد، اما باید این مشکلات را در درون خانواده حل کنیم؛ افتخار جمهوری اسلامی این است که امروز ما خودمان کشورمان را اداره می‌کنیم در حالی که در گذشته بین ۴۰ تا ۶۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران حضور داشتند و کار‌ها را در ابعاد مختلف مدیریت می‌کردند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حمایت‌های امریکا از اغتشاشات اخیر و ناآرامی‌ها در کشور، افزود: صهیونیست‌ها دانشمندان ما را به شهادت می‌رساند اما از سوی هیچ نهاد و کشوری محکوم نمی‌شوند؛ حال چگونه است که آمریکا دلسوز مردم ایران شده است؛ وقتی که شهید فخری‌زاده به شهادت رسید، آمریکایی‌ها نه‌تنها این اقدام را محکوم نکردند، بلکه رژیم صهیونیستی را تشویق و تحسین هم کردند. از یاد مردم ایران نمی‌رود آن زمانی که ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ایران را مورد هدف قرار داد و باعث به شهادت رسیدن زنان و کودکان بی‌گناه شد، نه‌تنها نقدی صورت نگرفت، بلکه به فرمانده آن ناو مدال افتخار تقدیم شد!

وی با تاکید بر اینکه آمریکا رو به اضمحلال است، گفت: آمریکا می‌خواهد دنیا را همچون جنگل اداره کند، اما ما زیربار این موضوع نخواهیم رفت. آنها با قول حمایت، اوکراین را وارد جنگ با روسیه کردند و در ادامه هیچ حمایتی نکردند؛ امروز هم آمریکایی‌ها می‌خواهند جنگ با روسیه ادامه پیدا کند و این نقشه‌ای است که استکبار به دنبال آن است.

سردار کارگر با بیان اینکه مسئولین باید مشکلات اقتصادی مردم را مرتفع کنند، خاطرنشان کرد: ما به نیابت از شهدا می‌خواهیم ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ترویج دهیم و این نافی مشکلات در کشور نیست.

اگر پلیس تضعیف شود هیچ کس امنیت نخواهد داشت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه با جنگ، دعوا و خونریزی مشکلات حل نمی‌شود، اظهار داشت: اگر روزی پلیس در کشور تضعیف شود هیچ کسی امنیت نخواهد داشت.

وی گفت: امروز کشور نیاز به محبت، برادری، خواهری و گذشت دارد، دشمن به دنبال این است که این موضوعات در خانواده، محلات، مساجد و مدارس وجود نداشته باشد؛ ما اشتباه بزرگی کردیم و دو سال به دلیل کرونا مدارس، دانشگاه‌ها و اجتماعات را تعطیل کردیم و دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم را به فضای مجازی سوق دادیم، و این در حالی است که اکنون خارج کردن آنها از فضای مجازی بسیار مشکل است.

سردار کارگر گفت: تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و رفت و آمد‌های خانوادگی باعث یک گسست اجتماعی شد؛ در زمان کرونا سینما را باز کردند، اما مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و نماز جمعه‌ها تعطیل شد که این یک اشتباه بزرگ و سیاست غلط  بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: امروز همه ما در برابر خون شهدا و آرمان‌‎های مقدس امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئول هستیم و باید بسیار هوشمند و آگاهانه رفتار و عمل کنیم. بنده معتقدم باید با کسانی که نسبت به برخی مسائل معترض هستند، صحبت کنیم و حرف‌های آنها را هم بشنویم. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار