نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه باید به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی اهتمام جدی صورت گیرد.
کد خبر: ۵۵۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 23October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی امروز (یکشنبه) در دومین جلسه شورای زکات استان در سال جاری اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه باید به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی اهتمام جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش علمی زکات در روز پنجم آبان گفت: در راستای ارتقای انگیزه در مشمولان زکات از برترین‌های این فریضه و افراد فعال، عاملین، مبلغان و مروجین زکات تجلیل به عمل آید.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر افزایش همکاری‌های دبیرخانه شورای زکات استان با مراکز علمی و دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی افزود: تأمین امنیت اجتماعی همایش با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای زکات استان حضور فرمانداران و مسئولان شهرستانی در همایش را ضروری خواند و ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مصوبه‌های کمیته اطلاع‌رسانی در صداوسیما از آیت‌الله «سیدمحمدتقی آل‌هاشم» پیام تلویزیونی با محوریت تبیین اهمیت پرداخت زکات ضبط و در همایش مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر نقش محوری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ و انگیزه پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری از نتایج منابع مالی که از محل اعتبارات زکات در مناطق محروم هزینه شده است، گزارش و اخبارهای جامع تهیه و منتشر کنند.

حجت‌الاسلام «قاسم محمدزاده» دبیر شورای آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب زکات در استان گفت: جذب زکات در استان نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته و میزان آن ۵۶ میلیارد تومان بوده است.

وی متذکر شد: از ۷۲ درصد روستاهای استان زکات جذب شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار