حماس:

گفت‌وگو‌های جدی برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق وجود دارد

مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس گفت: گفت‌وگو‌های جدی میان این جنبش با دولت سوریه برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق وجود دارد.
کد خبر: ۵۵۱۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ - 23October 2022

گفت‌وگو‌های جدی برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق وجود داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خلیل الحیه» مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی حماس و معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در مصاحبه‌ای اظهار داشت: این جنبش تصمیم خود را برای بازگشت به دمشق گرفته و از گفتن آن ابایی ندارد و اینکه هماهنگی امنیتی و سیاسی میان نیرو‌های محور مقاومت، مبارزه علیه رژیم صهیونیستی را قوت می‌بخشد.

الحیه به وبگاه العهد گفت: مذاکرات برای بازگشایی دفتر حماس در دمشق به آرامی و جدی پیش می‌رود و دیدار‌هایی نیز در این راستا در آینده انجام خواهد گرفت. خلیل الحیه گفت که تصمیم بازگشت به سوریه بر اساس ایمان نیرو‌های مقاومت به مسیری که پیش می‌روند و ایمان به اصل ثابت آرمان فلسطین گرفته شده است.

مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس به دیدار نمایندگان این جنبش با «بشار اسد» اشاره کرد و افزود: رئیس‌جمهور سوریه به گرمی از آن‌ها استقبال کرده است و فضای حاکم بر دیدار این اطمینان را به آن‌ها داده که شرایط به خوبی پیش خواهد رفت.

وی در پاسخ به اینکه آیا حماس در تصمیم خود برای بهبود روابط با سوریه، با قطر و ترکیه مشورت کرده است یا نه گفت: حماس با اراده خود تصمیماتش را می‌گیرد و تصمیم بازگشت به سوریه را رهبران جنبش گرفتند و سپس به اطلاع دیگران رسید.

خلیل الحیه تأکید کرد: «چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد، این تصمیمی بود که خودمان گرفتیم».

مسئول روابط عربی و اسلامی جنبش حماس در پایان و در خصوص پیامد‌های بهبود روابط بین جنبش حماس و دمشق در سطح هماهنگی امنیتی و نظامی و تأثیر مورد انتظار آن بر ساختار تسلیحاتی جناح‌های مقاومت فلسطین به طور کلی گفت: «این گام به همه معتقدان در انتخاب مقاومت انگیزه زیادی می‌دهد، زیرا به آن‌ها انگیزه، قدرت و اراده سیاسی می‌دهد و قطعاً در مقابل مقاومت به طور عام و مقاومت فلسطین به‌طور خاص منعکس خواهد شد. جزئیات کار امنیتی و نظامی به متخصصان واگذار خواهد شد، زیرا آن‌ها بیشترین توانایی را در مدیریت این پرونده دارند».

حازم قاسم سخنگوی جنبش حماس نیز دیروز در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به سوریه در بیانیه‌ای گفت: حماس همواره در کنار سوریه ایستاده و روابط خود را با دمشق در راستای هم‌افزایی در برابر مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی، توسعه می‌دهد.

وی تأکید کرد: گسترش دامنه تجاوزات رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف فشار بر نیرو‌های فعال در امت اسلامی و ممانعت از همبستگی آن‌ها در خصوص فلسطین صورت می‌گیرد و در این راستا رژیم تل آویو از سیاست سازش برخی کشور‌ها نیز بهره می‌برد.

تأکید مقامات جنبش حماس بر تعمیق روابط با دولت سوریه پس از آن است که هیأتی از این جنبش روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۷ مهر) پس از ۱۰ سال وارد دمشق شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار کرد.

این دیدار همچنین موجب خشم دولت آمریکا شد و «ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه گذشته مدعی شد: استقبال رئیس جمهور سوریه از هیأت سیاسی حماس به منافع مردم فلسطین آسیب می‌رساند و تلاش‌های جهانی برای مبارزه با تروریسم در منطقه و فراتر از آن را تضعیف می‌کند.

در پاسخ نیز سخنگوی حماس گفته است: «واشنگتن به تداوم اختلافات اهتمام دارد و شریک واقعی تجاوزات مکرر علیه ملت و امت ماست».

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار