دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

روایتی از احترام عراقی‌ها به فرمانده ایرانی حشدالشعبی

شهید تقوی‌فر از فرماندهان عملیاتی مبارزه با داعش در عراق بود که با توجه به سابقه خوبش در همکاری با مجاهدین عراقی لشکر بدر در دوران دفاع مقدس داوطلب حضور در حشدالشعبی شد تا جهت آموزش و هدایت رزمندگان بسیجی عراق در کنار مردم آن کشور باشد.
کد خبر: ۵۵۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۲ - 27October 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «فرزند ایران» نام سری موشن گرافیک‌هایی با معرفی مفاخر ایران است که در قالب فیلمی چند دقیقه‌ای به بخشی از زندگینامه و فعالیت‌های هنرمندان، صنعتگران، شخصیت‌های برجسته علمی و حوزوی، دانشمندان و شهدا می‌پردازد.

فرمانده ایرانی حشدالشعبی که تندیسش مورد احترام عراقی‌هاست

شهید سید حمید تقوی فر فرزند ایران و از فرماندهان عملیاتی مبارزه با داعش در عراق بود. او که در دفاع مقدس سابقه درخشانی در مبارزه با نیرو‌های بعثی داشت با حمله داعش به عراق با توجه به سابقه خوبش در همکاری با مجاهدین عراقی لشکر بدر در دوران دفاع مقدس داوطلب حضور در حشدالشعبی شد تا جهت آموزش و هدایت رزمندگان بسیجی عراق در کنار مردم عراق باشد.

او سال ۱۳۵۸ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسوولیت‌هایی همچون فرمانده سپاه سوسنگرد، فرماندهی سپاه شادگان، جانشینی قرارگاه رمضان در فعالیت‌های برون مرزی و عضویت در کمیته بازجویی از اسرا و افسران عراق را برعهده گرفت.

سال ۱۳۳۹ در اهواز به دنیا آمد، در بحبوحه انقلاب ۱۸ ساله بود که در جمع تظاهرکنندگان علیه رژیم پهلوی فعالت داشت و فعالیت‌های انقلابی از جمله پخش اعلامیه، نوار‌های امام و شرکت در راهپیمایی شرکت داشت. پیش از شروع جنگ یعنی در سال ۱۳۵۸ عضو سپاه پاسداران شد و زمانی که دشمن بعثی به مرز‌های کشور حمله کرد به عنوان رزمنده در جبهه‌ها شرکت کرد. در این دوران مسوولیت فرماندهی سپاه سوسنگرد، فرماندهی سپاه شادگان، جانشینی قرارگاه رمضان در فعالیت‌های برون مرزی و عضو کمیته بازجویی از اسرا و افسران عراق را برعهده گرفت.

ابومریم نام جهادی او در میدان‌های نبرد با داعش بود. وقتی پس از ماه‌ها مبارزه با داعش در کنار رزمندگان عراقی به دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سامرا مشغول بود روز شانزدهم دی سال ۱۳۹۳ طی عملیاتی در نزدیک این شهر به شهادت رسید. پس از این نیرو‌های مردمی عراق به پاس مجاهدت‌های او تندیسی از این شهید ساخته و نصب کردند.

در ادامه روایت «فرزند ایران» درباره زندگی این شهید را می‌بینید.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار