رژیم صهیونیستی محله «شیخ جراح» قدس اشغالی را به پادگان تبدیل کرد

نظامیان صهیونیست با تشدید اقدامات امنیتی در محله شیخ جراح قدس اشغالی آن را رسما به پادگان تبدیل کردند.
کد خبر: ۵۵۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴ - 23October 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان صهیونیست با تشدید اقدامات امنیتی در محله شیخ جراح قدس اشغالی، این محله را رسماً به پادگان تبدیل کردند.

بر همین اساس، پلیس رژیم صهیونیستی از ساعت سه بعد از ظهر، مسیر اصلی منتهی به بنای موسوم به «قبر شمعون» را برای آماده سازی آن جهت یورش نظامیان صهیونیست بسته است.

بر اساس این گزارش، مسیر مذکور تا ساعت ۹ صبح روز دوشنبه بسته خواهد ماند و مسیرها از سمت شهر رام الله به سمت محله شیخ جراح بسته خواهد بود.

ساکنان محله شیخ جراح نگران آن هستند که شهرک نشینان صهیونیست به آنها حمله کنند به ویژه اینکه این محله مدام در معرض حملات شهرک نشینان قرار دارد.

محله فلسطینی نشین شیخ جراح در شرق بیت المقدس اشغالی زمانی یک باغستان خوش آب‌وهوا در فاصله کمتر از یک کیلومتری شمال دیوارهای باستانی شهر قدیم بیت‌المقدس بود. گفته می‌شود، نام محله شیخ جراح از نام طبیب شخصی صلاح‌الدین ایوبی گرفته شده که پس از تصرف شهر به دست مسلمانان در آنجا ساکن شده است.

در سال ۱۹۵۶ تعداد ۲۸ خانواده فلسطینی در این محله ساکن شدند. این خانواده‌ها بخشی از یک جمعیت ۷۵۰۰۰۰ نفری بودند که صهیونیست‌ها در جریان جنگ سال ۱۹۴۸ که نزد فلسطینی‌ها با عنوان «نکبت» یا «مصیبت» شناخته می‌شود آن‌ها را از شهرهای عرب‌نشین به اجبار بیرون راندند. این شهرها بعداً رژیم صهیونیستی را تشکیل دادند.

در حال حاضر، ۳۸ خانواده فلسطینی در محله شیخ جراح ساکن هستند که چهار خانواده با تخلیه قریب‌الوقوع مواجهند و سه خانواده دیگر نیز انتظار می‌رود از این محله بیرون رانده شوند. بقیه خانواده‌ها نیز مراحل مختلف پرونده خود را در دادگاه سپری می‌کنند و در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی با گروه‌های قدرتمندی از شهرک‌نشینان صهیونیست درگیر هستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار