معاون هنری اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد؛

راهیابی ۳۳ اثر برگزیده از آذربایجان شرقی به جشنواره ملی «فانوس»

«پورمحمد» از برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس در آذربایجان شرقی و معرفی ۳۳ اثر برگزیده به مرحله ملی خبر داد.   
کد خبر: ۵۵۱۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ - 24October 2022

«طاهر پورمحمد» معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در تبریز، از برگزاری مرحله استانی جشنواره ملی تولیدات هنری «فانوس» در این استان خبر داد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ۳۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که تعدادی از آن‌ها به دلیل کیفیت پایین و غیرمرتبط بودن با حوزه فراخوان از مرحله رقابت حذف شدند و در نهایت ۳۳۹ اثر مورد داوری قرار گرفتند.

وی افزود: آثار داوری‌شده در بخش هنرهای نمایشی ۹ اثر، بخش موسیقی و سرود ۵۳ اثر، هنرهای تجسمی ۱۶۷ اثر، ۱۵ اثر بخش رادیویی، ۵۶ اثر تلویزیونی و سینمایی و ۳۹ اثر در بخش آزاد بودند که از میان آن‌ها ۳۳ اثر برتر انتخاب شده و به بخش ملی معرفی شدند.

«پورمحمد» درباره محورهای برگزاری ششمین جشنواره ملی تولیدات هنری فانوس گفت: این جشنواره در پنج بخش هنری «هنرهای نمایشی»، «هنرهای تجسمی»، «موسیقی و سرود»، «بخش رادیویی»، «بخش تلویزیونی و سینمایی» برگزار و برترین‌های استان‌های مختلف در مرحله کشوری به رقابت می پردازند.

وی درباره اعضای هیئت انتخاب و داوری اظهار داشت: «کریم متقی»، «مهداد کرباسی»، «نادر فرجی»، «مینا اکبری ناصر»، «وحید منافی»، «محمود فیضی»، «فرید اسلامی»، «صابر بقال اصغری»، «عبدالحسین امیرخیزی» اعضای هیئت انتخاب و داوران این جشنواره را تشکیل می دادند.

معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ادامه داد: آثار برگزیده استانی با ارسال به مرحله کشوری جشنواره، به رقابت خواهند پرداخت و در مراسم اختتامیه جشنواره کشوری با معرفی برترین‌های جشنواره در آبان۱۴۰۱ اصفهان معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار