وزیر کشور خبر داد؛

برنامه دولت برای ساماندهی ۲۰۲۰ محله محروم/ صدور سند مالکیت برای خانه‌ها در محلات کم برخوردار

وحیدی از برنامه دولت برای ساماندهی دو هزار و ۲۰ محله کم برخوردار و محروم در یک برنامه زمانی خبر داد و گفت: در این مناطق برای خانه‌هایی که بدون مجوز ساخته شده اند، سند مالکیت صادر می‌شود.
کد خبر: ۵۵۱۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴ - 24October 2022

برنامه دولت برای ساماندهی ۲۰۲۰ محله محروم/صدور سندمالکیت برای خانه‌ها در محلات کم برخورداربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز (دوشنبه) در همایش اقدامات انجام شده برای ۲هزار و ۲۰ محله کم برخوردار که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در محل وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: برای مسأله‌ای بسیار مهم از جهت عدالت پیشگی، رفع تبعیض، محرومیت زدایی و مسائل اجتماعی دور هم جمع شده‌ایم.

وحیدی افزود: سلسله محله‌هایی را یافتیم که درست به آن‌ها رسیدگی نشده است. این محله‌ها گاهی به دلیل رشد و شتاب مهاجرت به شهر‌ها به این وضعیت رسیده اند و در آنجا با مشکلات مختلفی مواجه هستیم.

وزیر کشور پرداختن به مسائل اجتماعی را از وظایف مهم وزارت کشور دانست و گفت: مشکلات این محلات و مناطق از نوع محرومیت و مسائل اقتصادی است که باید برای توانمندسازی آن‌ها تلاش شود تا این افراد روی پای خود بایستند.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب محلات اشاره شده، گفت: در برخی از این محلات خانواده معظم شهدا حضور دارند و در نهایت پرداختن به مسائل اجتماعی از اهم اموری است که باید به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در این محلات با رشد شتابانی که اتفاق افتاده متاسفانه موارد فرهنگی و اجتماعی توسعه نداشته است و شاهد گسست‌های محله‌ای و محلاتی که مشکلات ملکی و مسکن دارند، هستیم و در کنار آن مردم بسیار خوبی در این محلات زندگی می‌کنند که انقلاب دوست و کشور دوست و مهربان هستند.

وزیر کشور اضافه کرد: برای توجه به این مسأله، ساختاری برای محرومیت زدایی و عمران و توانمندسازی این محلات شکل گرفت و با حضور نهاد‌های مرتبط مانند ستاد اجرایی فرمان امام و سایر نهاد‌ها و با صدور ابلاغیه‌هایی به استانداران مختلف و بخشداران و شهرداران امیدواریم بتوانیم در این حوزه کار مهمی را شکل دهیم.

وحیدی با اشاره به اقدامات موثر دولت در توجه به این مناطق و محلات گفت: خانه‌های مالکان محلات کم برخوردار که بدون اخذ مجوز ساخته شده و فاقد سند مالکیت است، سند دار می‌شود و به تازگی نیز آیین نامه‌ای برای مالکیت خانه‌های بدون سند تدوین شده است که می‌تواند اثرگذار باشد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد که ساماندهی ۲هزار و ۲۰ محله کم برخوردار در یک زمان بندی خوب انجام شود و تا پایان دولت این مناطق را به وضعیت قابل قبولی برسانیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار