وزارت خارجه روسیه:

اوکراین و غرب دست از سوق دادن جهان به سمت فاجعه هسته ای بردارند

وزارت خارجه روسیه صادر نشدن روادید برای نمایندگان خود از سوی آمریکا را غیر قابل قبول ارزیابی کرد.
کد خبر: ۵۵۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ - 24October 2022

اوکراین و غرب دست از سوق دادن جهان به سمت فاجعه هسته ای بردارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌‌پرس، وزارت خارجه روسیه مانع تراشی آمریکا در مسیر صدور روادید برای نمایندگان این کشور را هدف انتقاد قرار داد.

وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده از صدور روادید برای هیئت روسی که برای شرکت در کنفرانس وزیران بین المللی آژانس بین المللی انرژی اتمی با موضوع «انرژی هسته‌ای در قرن بیست و یکم» قصد رفتن به این کشور را داشتند، خودداری کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو این اقدام را غیرقابل قبول می‌داند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه دیگری در خصوص تحرک آفرینی اوکراین با توسل به بازی «بمب کثیف» اعلام کرد که مسکو از کی‌یف و غرب می‌خواهد تا دست از اقداماتی که می‌تواند جهان را به سمت یک فاجعه هسته‌ای سوق دهد، بردارند.

پیشتر نمایندگی روسیه نزد سازمان ملل از ارائه نامه به این نهاد بین المللی درباره تحرک آفرینی‌های تازه اوکراین خبر داد. به گفته چندین منبع موثق در اوکراین و سایر کشور‌ها که نخواستند نامشان فاش شود، کی‌یف در نظر دارد تا با انفجار یک «بمب کثیف» در اوکراین، مسکو را به استفاده از سلاح اتمی و کشتار جمعی در این کشور متهم کند. برنامه‌ای که از پشتیبانی غرب نیز برخودار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها