نماینده سوریه در سازمان ملل:

حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه باید پایان یابد

نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت‌های سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.
کد خبر: ۵۵۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ - 25October 2022

حضور غیر قانونی آمریکا در سوریه باید پایان یابدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «بسام صباغ» نماینده دائم دمشق در سازمان ملل متحد با اشاره به غارت ثروت‌های نفتی سوریه توسط آمریکا، تاکید کرد: باید حضور غیر قانونی این کشور در سوریه پایان یابد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل امروز در سخنانی در جریان جلسه شورای امنیت تاکید کرد: هرگونه حضور غیرقانونی نظامی در خاک سوریه نقض منشور سازمان ملل و نقض قوانین بین‌المللی است و باید فورا پایان یابد.

بسام صباغ با اشاره به اقدامات یک جانبه و غیرقانونی آمریکا و ترکیه در خاک سوریه خاطرنشان کرد: مبارزه با تروریسم به اشکال مختلف و از بین بردن آن برای همیشه، تنها از طریق همکاری و هماهنگی کامل با دولت سوریه امکان پذیر است.

وی در ادامه تمدید وضعیت اضطراری ملی در قبال سوریه توسط دولت آمریکا را محکوم کرد.

آمریکا با اعزام نیرو و تجهیزات حضور خود را در مناطق نفت خیز سوریه بیشتر کرده؛ حضوری که منجر به سرقت نفت مردم این کشور شده است.

دولت سوریه بار‌ها تاکید کرده است که شبه نظامیان وابسته به آمریکا در شرق و شمال شرق این کشور هدفی جز غارت نفت ندارند و باید به حضور غیر قانونی آن‌ها پایان داده شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها