جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

گردان‌های رزمی تبلیغی تیپ ۸۳ در سراسر کشور تشکیل می‌شود

حجت‌الاسلام «طیبی‌فر» گفت: تیپ مستقل ۸۳ امام صادق (ع) در حال ایجاد و سازماندهی گردان‌های طلاب و روحانیون بسیجی در دیگر استان‌های کشور است.
کد خبر: ۵۵۲۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴ - 26October 2022

گردان‌های رزرمی، تبلیغی و دفاعی تیپ ۸۳ در سراسر کشور تشکیل می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین طیبی‌فر» جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در مراسم آغاز رزمایش مدافعان حریم ولایت ۳ که به مدت سه روز با حضور ۱۰ گردان از تیپ ۸۳ در منطقه عمومی قم برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در صحنه‌های مختلف تاریخ اسلام، حراست از اسلام و مکتب نبوی و علوی را به دوش کشیده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دست حکیم فرزانه حضرت امام (ره)، توطئه‌های بین المللی علیه انقلاب اسلامی هر روز رنگ جدیدی پیدا کرد، افزود: دشمن باور نمی‌کرد یک نظامی به عنوان نظام اسلامی آن هم با رهبری و حاکمیت، ولی فقیه و کارشناس دینی در دنیا شکل پیدا کند. رژیم طاغوت روز‌های اول پیروزی انقلاب هم از بعضی مزدوران و خودفروختگان استفاده کرد که اجازه ندهند نظام اسلامی شکل گیرد، ولی با هدایت حضرت امام (ره)، نظام اسلامی شکل گرفت.

وی تاکید کرد: امروز چهل و سه سال از عمر این نظام می‌گذرد و صد‌ها توطئه و هزاران دشمنی و هر کاری که از دست دشمنان بیرون و منافقان درون بر می‌آمده است، علیه انقلاب اسلامی انجام داده‌اند، اما به فرمایش رهبر فرزانه انقلاب آن نهالی که چهل و چند سال قبل کاشته شد امروز به درختی تنومند تبدیل شده است که طوفان‌های سهمگین هم نمی‌تواند آسیبی به آن برساند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه خطاب به طلاب شرکت کننده در رزمایش افزود: شما طلاب و روحانیون بسیجی به عنوان پرچم داران جبهه حق و سربازان انقلاب اسلامی، در عین حالی که باید آمادگی رزمی و دفاعی خود را در مقابل دشمن حفظ کنید، باید بصیرت خود را افزایش دهید.

وی تاکید کرد: امروز دشمن در همه صحنه‌ها حضور دارد و شبهه افکنی می‌کند و می‌خواهد نیرو‌های انقلاب را از میدان بیرون کند که شما باید علاوه بر آمادگی رزمی، با تسلط بر مبانی دینی و افزایش بصیرت در این جبهه فرهنگی و جنگ نرم نیز ایفای نقش نمایید.

طیبی فر با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر بیان داشت: در حوادث و فتنه‌ها باید به دنبال ملاک و معیار باشیم؛ در فتنه‌ها و حوادث باید ببینیم اولاً در کجا قرار گرفته ایم و ثانیاً فتنه‌گران از کجا حمایت می‌شوند؛ وقتی کسانی که از اول انقلاب با تمام وجود در مقابل انقلاب ایستادند و کودتا و جنگ راه انداختند و ۱۷۰۰۰ نفر از مردم کشورمان را ترور کردند و مورد حمایت دشمنان این نظام قرار گرفتند و امروز از اغتشاش حمایت می‌کنند، کاملاً روشن است که ملاک ما چه خواهد بود؛ از سوی دیگر وظیفه ما این است که ببینیم قافله سالار انقلاب جهتش به کدام سمت است و قطب نمای انقلاب چه راهی را به ما نشان می‌دهد و ما نیز در همان مسیر گام برداریم.

وی با بیان اینکه راهبرد‌های سه گانه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، ابراز داشت: راهبرد براندازی انقلاب اسلامی که اگر دشمن در این راهبرد موفق نشد راهبرد دیگرش تغییر رفتار مطابق با خواسته استکبار است و اگر در این مسئله هم موفق نشد، کنترل و مهار کشور اسلامی، راهبرد استکبار جهانی است.

طیبی‌فر در ادامه افزود: سؤال مهم این است راهبرد‌های دشمن توسط چه کسانی عملیاتی می‌شود؟ باید بگوییم توسط بیگانگان معارض، ضد انقلاب بیرون از مرزها، نخبگان سیاسی منحرف، بعضی از لایه‌های ناراضی مانند کسانی که پدرانشان و وابستگانشان به جرم‌های مختلف مثل فساد، جاسوسی و ... اعدام شده‌اند، ساواکی‌های دوران شاه و بعضی از فرزندان آن‌ها و در کنار این‌ها کسانی که در دولت‌های مختلف نقش جاده صاف‌کن را برای بیگانگان در این کشور بازی می‌کردند.

وی با بیان چرایی بروز زمان در مقطع کنونی عنوان کرد: باید بگوییم در این مقطع، امید‌های دشمن نقش بر آب شد و دولت انقلابی که سرکار آمد اقتصاد و کار‌های مهم نظام را مشروط به نظر اروپایی‌ها و برجام نکرد؛ با کشور‌های همسایه ارتباط نزدیک برقرار کرد، جراحی اقتصادی راه انداخت، دست برخی از لاشخور‌های داخلی را از بیت المال قطع کرد و با پیوستن به پیمان شانگ‌های و بستن قرار داد‌های اقتصادی، زمینه را برای رشد اقتصادی کشور فراهم کرد. همه این‌ها و موارد دیگر امید دشمن را به ناامیدی تبدیل کرده است؛ لذا باید فکری برای بر هم زدن آرامش و امنیت جامعه ایرانی انجام می‌دادند تا شاید نتیجه بگیرند، اما نشد.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: آمریکا با زبان بی زبانی فریاد می‌زند ما جمهوری اسلامی را تحریم کردیم، اما آن‌ها امروز قرارداد‌های ده‌ها و صد‌ها میلیاردی در دنیا دارند امضا می‌کنند؛ معنایش این است تحریم‌های آمریکا ناکارآمد شده است؛ کشور‌هایی که تا دیروز به آمریکا احترام می‌گذاشتند امروز اعتمادشان به آمریکا سلب شده است و کشور‌هایی که به آمریکا تکیه کرده بودند، فهمیدند که این دیوار سست و فرو ریختنی است، مثل حوادثی که در افغانستان به وجود آمد.

وی در پایان گفت: امروز تیپ مستقل ۸۳ امام صادق (ع) علاوه بر گردان‌های رزمی تبلیغی، دفاعی که در استان قم تشکیل داده، در حال ایجاد گردان‌های طلاب و روحانیون بسیجی در استان‌های دیگر کشور هم می‌باشد و ان شاءالله در تمام کشور، طلاب وروحانیون در گردان‌های مختلف برای ورود در جبهه‌های مختلف دفاع همه جانبه از اسلام و انقلاب اسلامی و، ولی امرش سازماندهی خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار