مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

سالگرد نهضت امام (ره) در کنگره شهدای قم برجسته شود

آیت‌الله اعرافی گفت: یک‌صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم و شصتمین سالگرد نهضت اسلامی امام خمینی در کنگره شهدای استان نشان داده شود.
کد خبر: ۵۵۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸ - 26October 2022

سالگرد نهضت امام خمینی (ره) در کنگره شهدای قم برجسته شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله «علیرضا اعرافی» در جمع مسئولان کنگره ملی شهدای استان قم، با تقدیر از اقدامات گسترده ستاد کنگره ملی شهدای استان در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: در کنگره شهدا، عظمت، مقاومت، مجاهدت، ایستادگی، بصیرت و هوشمندی مردم قم در وقایع، برجسته نشان داده شود تا نسل امروز بداند وارث چه ارزش‌های متعالی است.

عضو شورای نگهبان ادامه داد: امسال در یک‌صدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم و شصتمین سالگرد نهضت اسلامی امام خمینی است و در کنگره شهدا سعی شود این دو پدیده نیز نشان داده شود.

وی عنوان کرد: شهدای گرانقدر ما یک نقطه برجسته در امتداد نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران هستند؛ حتما به همه شهدا یعنی شهدای نهضت و قبل از آن، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت توجه ویژه‌ای شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های وارد شده توسط دشمنان به نسل جوان، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به حرکات دشمنان شاهد هستیم که گروه‌هایی در نسل جوان پیدا شدند که در مبانی اصلی انقلاب سوال و تردید دارند؛ لذا عرضه فرهنگ و سبک زندگانی شهدا باید به گونه‌ای باشد که جهاد تبیین را به سمت پاسخ به سوالات عمیق جوانان سوق دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دیگر وظایف کنگره ملی شهدا این است که از هر فرصتی برای تبیین مبانی و پایه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهره بگیرد.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ایام سالروز ورود حضرت معصومه (س) اضافه کرد: همه ما مدیون این بانوی بزرگ و مهاجرت ایشان به قم هستیم.

وی با بیان اینکه پس از مهاجرت امام رضا (ع) به ایران، یکی از نقاط برجسته و پرفروغ مهاجرت‌ها حضور حضرت معصومه (س) در ایران است، افزود: این مهاجرت مکمل و تمام کننده اهداف و پیام‌های درخشان انوار امام رضا (ع) در ایران بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در کنار وجود مبارک بانوی کرامت در قم و حضور علما و حوزه علمیه قم، مردم این استان نیز از اجر و قرب بسیاری برخوردارند و ما در قدم اول باید قدردان این مردم پای‌کار، حاضر در میدان و کنش‌گران صحنه‌های سیاسی و اجتماعی باشیم.

در ابتدای این دیدار، سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا موحد دبیرکل کنگره ملی شهدای قم و فرمانده سپاه استان، به بیان گزارشی از مجموع عملکرد و اقدامات ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان پرداخت.

دیدار با علما و مراجع، از طرح‌های برنامه‌های ریزی شده ستاد کنگره ملی شهدای قم در آستانه برگزاری این رویداد عظیم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار