دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

انتفاضه مسلحانه از کرانه باختری شروع می‌شود؟

تا چندی پیش تنها سلاح مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و قدس فلاخن و تیر و کمان بود که با استفاده از آنها صهیونیست‌ها را در منگنه قرار داده بودند؛ اما از ماه‌های گذشته روند مبارزاتی تعییر یافته و با اعلام موجودیت گروه‌های مقاومت، وارد فاز مسلحانه شده است.
کد خبر: ۵۵۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۳ - 27October 2022

انتفاضه مسلحانه از کرانه باختری شروع می‌شود؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: درحالی که گروه‌های مقاومت فلسطین نسبت به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار داده اند، اما صهیونیست‌ها کماکان به اقدامات تحریک آمیز خود در این منطقه ادامه می‌دهند. در پی قدرت‌گیری نیروهای مقاومت در کرانه باختری و افزایش عملیات استشهادی، نظامیان صهیونیست بار دیگر به نابلس یورش برده و به سمت ساکنان این منطقه شلیک کردند که طی آن نیروهای مسلح کرانه باختری هم برای مقابله با اشغالگران وارد عمل شدند. در درگیری‌هایی که بین نیروهای صهیونیستی و گروه مقاومت «عرین الاسود» روی داد 6 فلسطینی شهید و 33 تن دیگر زخمی شدند. که گفته می‌شود یکی از شهدا از فرماندهان عرین الاسود است.

منابع فلسطینی اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی با پهپاد برخی خانه‌ها را در شهر نابلس هدف قرار داده است. درگیری‌ها در این منطقه گسترده بود و به گفته برخی شاهدان صحنه‌ای از جهنم را رویت کرده بودند. نکته مهمتر اینکه این بار نیروهای صهیونیستی با سلاح‌های سنگین، تانک و موشک‌های دوش پرتاب به نابلس حمله کرده بودند و برخی از مناطق را که به ادعای آنها نیروهای عرین الاسود در آن سنگر گرفته بودند را مورد هدف قرار داده‌اند.

درگیری بین نظامیان اسرائیلی و گروه عرین الاسود (بیشه شیران) در هفته‌های اخیر شدت گرفته است و صهیونیست‌ها نسبت به قدرت گیری این گروه در کرانه باختری هشدار داده‌اند. چند روز پیش نیز یکی از فرماندهان این گروه توسط اشغالگران به شهادت رسید که طی آن مقاومت اعلام کرد که انتقام سختی از جنایتکاران خواهد گرفت. اعضای این گروه در بیانیه‌ای اعلام کردند، تفنگ‌های عرین الاسود مانند صحرای نقب تشنه هستند پس صبر کنید که ما به آتشفشانی از خشم تبدیل شده‌ایم و در حال آماده کردن یک رویداد از جنس زبانه آتش هستیم.

این گروه که از سه ماه پیش در کرانه باختری و قدس اعلام موجودیت کرده است در مدت کوتاهی ضربات سهمگینی را به دشمنان وارد کرده و تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رسانده و زخمی کرده است. مقامات صهیونیستی از قدرت‌گیری این گروه در کرانه باختری به شدت وحشت زده هستند و نسبت به آینده این گروه ابراز نگرانی می‌کنند و به همین خاطر است که در هفته‌های اخیر حلقه محاصره در کرانه باختری و نابلس را تنگ‌تر کرده‌اند تا مجال ندهند این گروه، فلسطینی‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند. اما همه این اقدامات به شکست منجر شده است و فلسطینی‌ها روز به روز به سمت این گروه‌ها متمایل می‌شوند و با توجه به تنش‌های فزاینده بین دو طرف، کرانه باختری در نقطه جوش برای شروع انتفاضه جدید قرار دارد.

جنایات رژیم صهیونیستی در نابلس، هشدار گروه‌های فلسطینی را در پی داشته است. سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که محاصره نابلس، یورش به شهرها، روستاها و اردوگاه‌ها و تداوم حمله به مسجدالاقصی به منزله اعلام جنگ فراگیر علیه ملت و سران فلسطین است. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم بر همبستگی با ساکنان تحت محاصره شهر نابلس در کرانه باختری تأکید کرد و خواستار تشدید مقاومت شد. حماس در بیانیه‌ خود آورده است که تداوم محاصره شهر نابلس، شهرها و اردوگاه‌های کرانه باختری، جنایتی تمام عیار است که هرگز موفق به شکست اراده مقاومت و پایداری ملت فلسطین نخواهد شد. در این بیانیه آمده است: «محاصره نابلس بار دیگر شکست نظام امنیتی رژیم اشغالگر در مقابله با پایداری و قهرمانی ملت فلسطین را نشان داد». اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در سخنانی با ستایش از مبارزه بی امان رزمندگان مقاومت در سراسر کرانه باختری بویژه شهر نابلس با رژیم صهیونیستی گفت، این شهر با خون شهدا مسر عزت و افتخار را ترسیم می‌کند. این جانفشانی‌ها شعله انقلاب را در کرانه باختری بیشتر و اشغالگران را از جنایات خود پشیمان خواهد کرد. هنیه با ستایش از گروه مبارز نوظهور عرین الاسود در کرانه باختری که باعث سردرگمی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی شده است، گفت که عرین الاسود قدرتی به وسعت فلسطین است و بستر همه مبارزانی خواهد بود که وحدت خون و سرنوشت را تجلی می بخشند و آینده با تحولات بزرگتری همراه خواهد بود.

تا چندی پیش تنها سلاح مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و قدس فلاخن و تیر و کمان بود که با استفاده از آنها صهیونیست‌ها را در منگنه قرار داده بودند اما از ماه‌های گذشته روند مبارزاتی تعییر یافته و با اعلام موجودیت گروههای مقاومت، وارد فاز مسلحانه شده است. نظامیان صهیونیست در ماه‌های گذشته با یورش‌های مکرر خود به مسجدالاقصی و قدس سعی می‌کردند با ایجاد رعب و وحشت فلسطنی‌ها را از همراهی با این گروههای مقاومت برحذر دارند اما هر چه جنایات اشغالگران بیشتر می‌شود به همان اندازه انزجار فلسطنیی‌ها هم افزایش می‌یابد. زیرا فلسطینی‌ها هم به این باور رسیده‌اند که تنها راه آزادی سرزمین‌های اشغال شده، مبارزه مسلحانه است و به همین خاطر بسیاری از فلسطینی‌ها از مقاومت در کرانه باختری استقبال می‌کنند.

کرانه باختری این روزها به مسلخ گاه صهیونیستها تبدیل شده است و افزایش عملیات استشهادی سبب شده تا ارتش اسرائیل در بالاترین سطح آمادگی قرار گیرد. اگرچه رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان سعی دارند اوضاع امنیتی کرانه باختری را کنترل کنند، اما تنش بین فلسطینی‌ها و اشغالگران قدس روز به روز شدت می‌گیرد، تا جایی که مقامات صهیونیستی و امریکایی نسبت به شروع انتفاضه جدید در این منطقه هشدار می­‌دهند.

یکی از مقامات امنیتی اسرائیل اخیرا در اظهاراتی به موازنه به وجود آمده بین فلسطینی‌ها و این رژیم در کرانه باختری اعتراف کرده و گفته که پیش از این وقتی تهدیداتی از سوی فلسطینی‌ها در این منطقه متوجه اسرائیلی‌ها می‌شد نیروهای پلیس با یورش به آن درگیری‌ها را خاموش می‌کردند اما اکنون برای از بین بردن تهدیدات همه نیروهای موساد، شاباک، ارتش و نیروهای پلیس با همدیگر وارد عمل می‌شوند تا با فلسطینی‌ها مقابله کنند. اینگونه اظهارات نشان می‌دهد که وضعیت امنیتی در کرانه باختری فراتر از تهدیداتی است که صهیونیست‌ها از آن نگران هستند و فلسطینی‌ها تا حدی توانسته‌اند بازدارندگی برای خود ایجاد کنند تا دشمنان هوس نکنند به اشغالگریهای خود ادامه دهند.

نگرانی صهیونیست‌ها نسبت به از کنترل خارج شدن وضعیت امنیتی کرانه باختری درحالی است که در هفته‌های اخیر گروه‌های فلسطینی اختلافات خود را کنار گذاشته و توافقنامه صلح را در الجزایر امضا کردند و در برابر اشغالگران یکدست و متحد شده‌اند. زیرا اسرائیل از شکاف بین این گروه‌ها در سال‌های گذشته استفاده می‌کرد و برنامه‌های اشغالگرانه خود را در کرانه باختری و قدس به پیش می‌برد؛ اما پس از این دست به عصاتر عمل خواهد کرد.

قدرت گیری جبهه جدید مقاومت در کرانه باختری بزرگترین تهدید برای صهیونیست‌ها به شمار می‌رود، زیرا از این مسئله واهمه دارند که در صورت درگیری تمام عیار، از دو جهت غزه و کرانه باختری مورد هدف قرار خواهند گرفت. ارتش اسرائیل در مقابله با مقاومت غزه هم ناتوان بود و در جنگهای مکرر با این گروه‌ها شکست خورده است و در صورت تشکیل جبهه دوم، ضربات سختی را فلسطینی‌ها خواهد خورد. آتشی که صهیونیست‌ها اخیرا در کرانه باختری روشن کرده‌اند، می‌تواند جرقه سوم باشد، انتفاضه‌ای که این بار سنگ و تیر و کمان نخواهد بود و وارد فاز مسلحانه خواهد شد که می‌تواند فلسطینیان را در موقعیت برتر در برابر اشغالگران قرار دهد.

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که استراتژی رژیم صهیونیستی در مقابله با راهبرد مقاومت در کرانه باختری شکست خورده و سرکوب فلسطینیان در این منطقه نه تنها موجب عقب‌نشینی فلسطینیان نشده بلکه انگیزه آنها را برای تشدید مبارزاتشان علیه پروژه اشغالگری بیشتر کرده است. بنابراین، یورش‌های مستمر به این منطقه نه تنها امنیت سرزمین‌های اشغالی را تامین نخواهد کرد بلکه با ورود همه جانبه مقاومت به صحنه نبرد، این رژیم بیش از پیش به فروپاشی خود نزدیک خواهد شد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار