معاون وزیر آموزش و پرورش:

دشمن‌شناسی کلیدواژه وصیت‌نامه شهداست

«محمودزاده» گفت: دشمن‌شناسی کلیدواژه وصیت‌نامه شهداست و باید همه مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان با شناخت دشمن، از شهدا الگو گرفته و در این مسیر بدرخشند.
کد خبر: ۵۵۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶ - 26October 2022

دشمن‌شناسی کلید واژه وصیت‌نامه شهدا استبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «احمد محمودزاده» معاون وزیر آموزش و پرورش امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران در خصوص نقش مدارس در تربیت نیروی انسانی مدنظر جامعه اظهار داشت: مدارس وظیفه رشد و پرورش جامعه را بر عهده دارد و در واقع حفظ و گسترش دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده نیروی انسانی است که از دل مدارس و کلاس‌های درس بیرون می‌آید.

وی با اشاره به اینکه به این نیروی انسانی در ادبیات، آینده‌سازان انقلاب اسلامی و طلایه‌داران فرهنگ، ادب و علم می‌گویند، بیان کرد: توانمندی‌هایی که در ایران اسلامی به دست آورده‌ایم، مدیون همین نیروی انسانی است که در کلاس‌های درس توسط معلمان تربیت می‌شوند و این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید هوشیار باشیم تا بتوانیم در برهه کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، با توکل به فضل خداوند بزرگ با نگاه رو به جلو و همت عالی زمینه پیشرفت‌های علمی را فراهم کنیم، ابراز داشت: انقلاب اسلامی نگاه ویژه‌ای به تربیت نیروی انسانی دارد و در سند گام دوم انقلاب به این موضوع نگاه ویژه‌ای شده است، بر همین اساس، مسئولان و معلمان باید زمینه را برای تربیت دانش‌آموزان با رویکردهای فرهنگی و تربیتی مدنظر انقلاب را فراهم کنند.

محمودزاده با اشاره به اینکه این نیروی انسانی قرار است که عامل خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی باشند، تصریح کرد: دشمن از اقتدار علنی ایران نگران است و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته و در حوزه‌های مختلف توانمندی‌های زیادی را به دست آورده است و دشمن از این توانمندی‌ها می‌ترسد و به همین دلیل از همان سال‌های اول انقلاب در تلاش بود تا مانع این پیشرفت و تعالی شود اما هر بار شکست خورد.

وی در خصوص شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس گفت: مسیری که دشمن تا به امروز طی کرد، آسیب چندانی به جمهوری اسلامی وارد نکرده، هرچند هرینه‌های بسیاری دادیم و شهدای فرهنگی و دانش‌آموز برای اقتدار ایران از خودگذشتگی کردند، در دوران دفاع مقدس 36 هزار شهید دانش‌آموز در جبهه‌های حق علیه باطل حاضر شدند و در مسیر اعتلای کشور عاشقانه از جان خود گذشتند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: جهاد تبیین و وصیت‌افزایی دو بال مهم در شناخت دشمن است که بخشی از آن باید توسط دانش‌آموزان انجام شود و بخش دیگری باید توسط معلمان صورت بگیرد.

محمودزاده یادآور شد: دشمن از طریق شبهه‌افکنی‌ها و سوءاستفاده از هیجانات دانش‌آموزان به دنبال هویت‌زدایی است تا از این طریق به ایران اسلامی ضربه بزند. دشمن‌شناسی کلیدواژه وصیت‌نامه شهداست و باید همه مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان با شناخت دشمن از شهدا الگو گرفته و در این مسیر بدرخشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار