رونمایی از سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

سند مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در یاسوج رونمایی شد.
کد خبر: ۵۵۲۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ - 26October 2022

رونمایی از سند مهندسی فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش دفاع‌پرس از یاسوج، آیین رونمایی از سند مهندسی فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان ارشد استانی و مسئولان فرهنگی در سالن دولت شهر یاسوج برگزار شد.

«امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آیین اظهار داشت: جلسات متعددی در قالب شورای فرهنگ عمومی و کارگروه‌های تخصصی برای تهیه نقشه ایجاد و تعداد ۲۵ طرح و مسئله به دبیرخانه واصل شد که پس از بحث و بررسی تخصصی، پنج طرح از میان آن ها انتخاب و به عنوان مسئله نهایی به تصویب رسید و به دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی رفت و پس از بررسی تخصصی‌تر به تصویب رسید که در قالب سند مهندسی فرهنگی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

وی افزود: این یک نقشه راه بوده و با در نظر گرفتن اولویت‌های استان مصوب شده است و نهایی شدن آن کمک بزرگی به انضباط بخشی در حوزه فرهنگی استان خواهد کرد و این همت و عزم در استان وجود دارد تا یک تحول فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد شکل گیرد و امیدواریم که در بحث اعتبارات نیز از سوی شورای انقلاب فرهنگی به ما کمک شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاری و هم صدایی فرهنگی در استان کاملاً وجود دارد که می تواند به رشد و توسعه کمک کند.

حجت‌الاسلام «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد هم در این آیین گفت: از همه کسانی که در تهیه برش استانی سند مهندسی فرهنگی در استان تلاش کردند به ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی می‌کنم همچنین حوزه استانداری زحمات زیادی را برای این کار متقبل شدند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان ما استانی نوپا بوده و به برکت انقلاب اسلامی کارهای بسیار خوبی در آن انجام شده است، ابراز کرد: این استان مستحق حمایت‌های هرچه بیشتر دولت است در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور در جبهه و بیشترین تعداد شهید به نسبت جمعیت و وسعت از آن استان ما بوده است در انتخابات ها و در دیگر صحنه ها و عرصه های ملی و مذهبی نیز استان ما از رتبه های یک تا سه کشور بوده است.

وی افزود: مردم خدمات انقلاب را هم به خوبی می بینند و قدردان آن هستند اما عده ای در وسط میدان حرف‌هایی می‌زنند که اینها در مقابل نظام جمهوری اسلامی عددی نیستند و به قدری شجره طیبه انقلاب اسلامی ریشه دوانده که اینها نمی‌توانند برای آن مشکل ایجاد کنند زیرا مردم پای ارزش ها هستند و دستاوردهای انقلاب را پاس می دارند.

حسینی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اولویت همه مسائل کشور را فرهنگ دانستند اما می‌بینیم که در میدان مسئولان ما کمتر کاری انجام می‌دهند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد پول ها را در جاهای دیگر خرج می‌کنند و اگر چیزی باقی مانده آن را برای فرهنگ می‌گذارند.

وی تاکید کرد: این یک اشتباه بزرگ است خیلی جاها ساخت و ساز کردیم اما این ساخت و سازها از بین رفتند ولی فرهنگ هیچگاه از بین نمی رود و نمی‌توان حتی با موشک و بمب اتم آن را از بین برد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به طور کلی مسائل فرهنگی مغفول واقع شده چرا نباید مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجرا شود آسیب‌های اجتماعی بسیاری وجود دارد طلاق و خودکشی که باید فکری برای آنها کرد.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از کارها را با هزینه کردن می‌توان انجام داد، گفت: باید به طور مناسب و با اهداف انقلاب هزینه فرهنگی کنیم و جهانی فکر کنیم تا جهانی عمل کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار