معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد؛

حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند در کشور

خدرویسی گفت: کمیته امداد از یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند نیازمند در کشور حمایت می‌کند.
کد خبر: ۵۵۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۶ - 28October 2022

حمایت کمیته امداد از یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند در کشورحسین خدرویسی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با بیان اینکه کمیته امداد از یک میلیون و ۵۵۶ هزار سالمند حمایت می‌کند، اظهار داشت: از این تعداد ۶۲۸ هزار نفر در مناطق شهری، ۹۲۷ هزار نفر در مناطق روستایی ساکن هستند و ۲۹۷ نفر نیز از عشایر کشور هستند.

خدرویسی با اشاره به اینکه از مجموع سالمندان تحت حمایت ۹۸۲ هزار نفر زن و ۵۷۴ هزار نفر مرد هستند، ادامه داد: از این تعداد یک میلیون نفر در سنین ۶۰ تا ۷۴ سال، ۴۳۹ هزار نفر بین ۷۵ تا ۹۰ سال و ۴۵ هزار نفر بالای ۹۰ سال عمر دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: خدمات درمانی و بهداشتی، خدمات بستری، خدمات پاراکلینیکی، دارو و تجهیزات، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای از جمله حمایت‌های کمیته امداد از سالمندان تحت حمایت است.

وی از پرداخت حق مراقبت و پرستاری از سالمندان تحت حمایت خبر داد و تاکید کرد: در این راستا ماهیانه ۲۵۰ هزار تومان به حدود ۲۶ هزار نفر از سالمندان بیمار زمین‌گیر پرداخت می‌شود.

خدرویسی تامين وسايل كمکی از قبيل سمعک، عينک، صندلی چرخدار و واكر را از دیگر خدمات کمیته امداد به سالمندان دانست و اضافه کرد: ۸۱ هزار و ۳۰۰ بیمار صعب‌العلاج و هشت هزار و  ۷۴ بیمار خاص از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: تامين حداقل نيازهای اساسی سالمندان نيازمند در كشور از سیاست‌های این نهاد است؛ همچنین فراهم کردن امكان تداوم حضور سالمند در جامعه و تاكيد بر حفظ موقعيت و جايگاه سالمند در خانواده محور برنامه‌های کمیته امداد در حوزه سالمندان است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها