امام جمعه موقت مشهد:

راهبرد شهید سلیمانی در قبال داعش تنها راه دفاع عزتمندانه از ایران است

حجت‌الاسلام «فرزانه» گفت: در مقابل داعشی‌ها و تکفیری‌ها فقط می‌توان با راهبرد سردار سلیمانی و سپاه قدس از ایران عزیز به‌عنوان حرم؛ دفاع عزتمندانه کرد.
کد خبر: ۵۵۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴ - 28October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدباقر فرزانه» امام جمعه موقت مشهد امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد با اشاره به حمله تروریستی داعش در حرم شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروحیت جمعی از مردم شد، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی، اظهار داشت: کسی که با مسلسل به افراد بی‌گناه حمله می‌کند فقط زبان زور می‌تواند او را نابود کند و از بین ببرد.

خطیب جمعه مشهد گفت: در مقابل برخی که فقط با زبان زور با دیگران مقابله می‌کنند جز با زبان زور نمی‌توان مقابله کرد.

فرزانه در ادامه با اشاره به رزمایش سه روزه سپاه با شعار ایران مقتدر افزود: ایران در منطقه به‌عنوان یک کشور مهم و با ثبات، موفق شده است همه نقشه‌های دشمنان را با شکست رو به رو کند.

وی ادامه داد: کسی نباید توقع داشته باشد که بدون داشتن قدرت، ابزار و تجهیزات مورد نیاز بتوان از استقلال و آزادی برخوردار بود، بدانید اگر جمهوری اسلامی از توان دفاعی برخوردار نبود آمریکا به ایران حمله می‌کرد.

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: در مقابل داعشی‌ها و تکفیری‌ها فقط می‌توان با راهبرد سردار سلیمانی و سپاه قدس از ایران عزیز به‌عنوان حرم؛ دفاع عزتمندانه کرد.

فرزانه با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد معترضان را نوجوانان و جوانان تشکیل داده‌اند که دشمن با سوء استفاده از احساسات و هیجانات آنان سوار موج اغتشاشات شده است.

امام جمعه موقت مشهد ابراز داشت: دشمن بعد از این که متوجه شد نوجوانان و جوانان در همه صحنه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ۲۶ هزار شهید نقش ویژه‌ای داشتند، در اتاق‌های فکر خود به دنبال سوء استفاده از این ظرفیت کشور افتاد.

وی با اشاره به فرارسیدن ۱۳ آبان‌ روز دانش‌آموز گفت: در دفاع مقدس نوجوان ۱۳ ساله، حسین فهمیده برای دفاع از کشور خود را زیر تانک انداخت و با این اقدام به الگوی جوانان ایران و منطقه تبدیل شد.

امام جمعه موقت مشهد خاطرنشان کرد: جوانان لبنان با الگوگیری از شهید فهمیده بعد از این که اسراییل لبنان را اشغال کرد با عملیات‌های شهادت‌طلبانه بیش از ۴۰۰ صهیونیست را کشتند که همین اقدام به شکست اسراییل و فرار آنان از لبنان ختم شد.

خطیب نماز جمعه مشهد تأکید کرد: مسئولان آموزش و پرورش برای بازگشت  و توبه نوجوانان فریب‌خورده برنامه‌ریزی کنند و مطمئن باشند همین نوجوانان و جوانان بمب و انرژی فراوان علیه آمریکا و دشمنان ایران خواهند شد.

فرزانه با اشاره به نقش موثر و بازدارنده جمهوری اسلامی و موازنه قدرت و ثباتی که کشور در منطقه به وجود آورده است، ادامه داد: چنین شرایطی موجب شده است که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران و مردم استفاده کنند.

وی افزود: آمریکا باز هم اشتباه کرد و همه خواهند دید که ملت ایران با یک حرکت مومنانه این توطئه‌های خبیثانه را خنثی خواهند کرد.

خطیب جمعه مشهد ابراز داشت: اغتشاشات و اعتراض‌های اخیر با آتش زدن چند سطل آشغال و یا شهید کردن تعدادی نیروی بسیجی و انتظامی نمی‌تواند مانع الگو شدن حکومت مستقل ایران شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار