سردار سلامی در بزرگداشت شهدای وحدت:

دشمنان در جبهه‌های مختلف شکست خورده‌اند/ تغییر موازنه قدرت به نفع مسلمانان

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز توانسته‌ایم قدرت دشمنان را تجزیه کنیم و آن‌ها را در جبهه‌های وسیعی درگیر سازیم؛ به نحوی که در جبهه‌های مختلف با ناکامی و شکست مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۵۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ - 17October 2015

دشمنان در جبهه‌های مختلف شکست خورده‌اند/ تغییر موازنه قدرت به نفع مسلمانان

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم بزرگداشت شهدای وحدت اظهار داشت: ارده کردیم هرکجا دشمنان جهان اسلام بخواهند بر سرزمینهای اسلامی حاکم شوند از این برنامه آنها جلوگیری کنیم.

وی افزود: فلسفه حضور ما در دفاع از مسلمانان برای دفن سیاست دشمنان است؛ چراکه اگر جبهه جنگ را بر آنها تنگ نکنیم، آنها همه تمرکز خود را بر ما خواهند گذاشت.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز توانستهایم قدرت دشمنان را تجزیه کنیم و آنها را در جبهههای وسیعی درگیر سازیم؛ به نحوی که در جبهههای مختلف با ناکامی و شکست مواجه شدهاند، و این همان منطق انقلاب اسلامی ایران و عاشوراست؛ بنابراین هرکجا مظلومی کمک بخواهد به یاری او میشتابیم

سردار سلامی تأکید کرد: ما باید به قدری قدرتمند شویم تا موازنه قدرت را به نفع مسلمانان تغییر دهیم؛ البته این اتفاق بزرگ اکنون افتاده است.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به شهادت سرهنگ پاسدار حسونیزاده و سرهنگ پاسدار مختاربند در دفاع از حرم حضرتزینب(س) گفت: ما امروز افتخار داریم که دو پیکر عاشورایی، دو قهرمان نامآور و دو فرزند فداکار اسلام را به کاروان عاشورا ملحق میکنیم.

وی افزود: چند روز پیش نیز ملت ایران یک شخصیت آسمانی، شهیدی والامقام که عقبهاش متراکم از چهار دهه جهاد و شهادتطلبی در صحنه دفاع از اسلام و حرمت مسلمین، استقلال وطن و سرافرازی مسلمانان بود به نام شهید حسین همدانی را بر دستان خود تا عرش بدرقه کردند. امروز هم دوشهید دیگر که با فداکاری برای حفظ اعتبار مسلمانان امت اسلامی جان خود را فدا کردهاند بدرقه میکنیم.

سردار سلامی افزود: پیام عاشورایی این شهیدان این است که سعادت ما مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت عبور میکند. عاشورا پیامآور مفهومی بلند و متعالی است مبنی بر اینکه حفظ اسلام و استحکام شریعت الهی جز با جهاد و شهادت میسّر نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: حفظ اسلام، حیثیت و اعتبار مسلمانان، در دفاع از اسلام و تسلیم نشدن در برابر فاسقان، ستمکاران و مستکبران است.

وی تصریح کرد: اقتدار، آبرو و حرمت مسلمانان به قدری اهمیت دارد که خداوند راضی میشود خون عزیزترین و زیباترین گوهر عالم آفرینش و ثقل فضیلتهای هستی، امام زمان و امام زمین به نام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همراه اصحاب با وفای او در صحرای کربلا، در اوج عطشناکی و در سهمناکترین حادثه تاریخ بر زمین ریخته شود؛ اما اسلام بهدست بنی امیه و امثال آن مسخ و استحاله نشود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: شهادت امام حسین(ع) و یارانش به ما میگوید که هرگز نباید میدان جهاد را ترک کنیم، و هرگز نباید به هیچ بهانهای لباس جهاد را ازتن به در آوریم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره هب تشییع پیکر پاک شهیدان حسونیزاده و مختاربند گفت: پیکر این شهدای مدافع حرم که از کنار حرم اهل بیت(ع) به اینجا منتقل شده، نشانگر آن است که جهان اسلام نیازمند حضور عزتمندانه و شجاعانه مردانی است، که برای حفظ عزت، آبرو و حیثیت مسلمین مرزهای جغرافیایی را به رسمیت نمیشناسند.

وی به شهادت سردار حسین همدانی اشاره و تصریح کرد: شهید همدانی در طول 37 سال بعد از پیروزی انقلاب برای یک لحظه هم لباس جهاد را ازتن خارج نکرد، و همرزمان او مانند شهیدان حسونیزاده، مختاربند، شوشتری و محمدزاده نیز کسانی بودند که زره از تن جدا نکردند، و قلبشان هرگز نلرزید؛ در واقع این همان زندگی عاشورایی است.

سردار سلامی عنوان کرد: وقتی میگوییم؛ عمل میکنیم؛ که مصداق آن همین شهیدانی هستند که عاشورایی در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهدات رسیدند؛ لذا این پیکرهای عاشورایی نشاندهنده صدق وعده ما است.

این فرمانده عالیرتبه نظامی افزود: واقعیتهای مهمی در جهان اسلام حاکم است؛ که باعث شده بخشی از پیشکسوتان دفاع مقدس، امروز در عراق، سوریه و دیگر نقاطی که مستکبران غربی و متحدان آنها بر بلاد مسلمین یورش آوردهاند برای دفاع از سرنوشت مسلمانان به دفاع برخیزند؛ زیرا دشمنان به بلاد مسلمین یورش آوردهاند تا سرنوشت مسلمانان را بهدست بگیرند.

وی یادآور شد: صد سال است که سیاست فرانسه، انگلیس و آمریکا سرنوشت مصیبباری را برای مسلمانان رقم زده آورده است. آنها تلاش کردند در این مدت جهان اسلام را به تکههای مجزا از یکدیگر و دشمنساز تبدیل سازند و در مقابل، خنجر زهرآلودی به نام رژیم صهیونیستی را شصت هفتاد سال است که در پهلوی امت اسلامی فرو بردهاند و در جنگهای متعددی از این رژیم حمایت کردهاند.

سردار سلامی افزود: علاوه بر این، آنها رژیمهای پوسیدهای که جز عقبماندگی نتیجه دیگری برای مسلمانان نداشتند را به جامعه مسلمانان حاکم کردند، و در ادامه همین سیاست، امروز ملتی به نام سوریه که عزیز و با آبرو زندگی میکردند را آواره ساختند؛ به نحوی که مردم این کشور اکنون تحت تحقیر اروپاییها قرار گرفتهاند و کودکانشان در سواحل مدیترانه غرق میشوند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: مستکبران هنوز هم تلاش میکنند تا مردم یمن را زیر آوارها دفن و رویای مردم این کشور را خاموش کنند؛ آنها در عراق نیز جز ناامنی برای مردم ارمغان دیگری نداشتهاند.

وی اضافه کرد: آنها نمیتوانند بپذیرند که خورشید جهان اسلام مجددا تحت انقلاب بزرگی طلوع کرده و خواب خوش را از چشم مستکبران گرفته؛ که این هم تحت رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفته است؛ به نحوی که اکثر طرحهای راهبردی و سیاستهای آنها را با شکست مواجه ساخته است.

سردار سلامی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا گروههای مقاومت در منطقه انتقام چهار شکست خود که قبل از پیروزی انقلاب مقابل سلطهگران متحمل شده بودند را از رژیم صهیونیستی بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: انقلاب اسلامی از تحریم اقتصادی و انزوای سیاسی و فتنههای داخلی پیروز و سربلند بیرون آمد و تهدید نظامی آمریکا و متحدانش را بی اعتبار کرد؛ بنابراین اگر امروز توانستیم استراتژی دشمن را تجزیه کنیم بهواسطه پیروی از منطق عاشورا بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار