فرمانده سابق گروه توپخانه ۶۱ محرم:

ایران، طرح خاورمیانه جدید را به نفع جبهه مقاومت تغییر داد

سردار «احمدی» گفت: طرح خاورمیانه جدید که توسط صهیونیست بین‌الملل، آمریکا و کشورهای حامی آن‌ها قرار بود اجرا شود به برکت جریان‌های مقاومت با شکست مواجه شده و امروز قدرت انقلاب اسلامی تا شرق مدیترانه به پیش رفته است.
کد خبر: ۵۵۲۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶ - 29October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ پاسدار «زین‌العابدین احمدی» فرمانده سابق گروه توپخانه ۶۱ محرم نیروی زمینی سپاه امروز در مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهادت فرمانده مدافع حرم سردار غلامرضا سمائی اظهار داشت: نظام سلطه که همواره خاورمیانه را جولانگاه سیاست‌های استعماری خود ساخته بود، انقلاب اسلامی و ملت ایران را درست در مقابل این سلطه‌گری می‌دید بنابراین همه تجهیزات نظامی خود را در اختیار صدام و حزب بعث عراق قرار داد تا به این وسیله به مقابله با این ملت بپردازد اما توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی در لوای پرچم عراق به دنبال جان‌فشانی مردم نه‌تنها نتیجه نداد بلکه پس از هشت سال جهانیان به پیروزی ملت ایران اذعان کردند.

وی افزود: آمریکا چندین سال پیش طرح خاورمیانه جدید را ارائه و مقدمات آن را فراهم کرده بود، لذا وقتی مطمئن شدند می‌توانند متناسب با اهدافشان طرح خاورمیانه جدید را اجرا کنند شروع کردند.

سردار احمدی تصریح کرد: در این طرح بخشی از ترکیه، سوریه، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار داشت البته خاورمیانه جدید با این کشورها معنای نداشت و آنها دنبال طرح خودشان بودند.

این فرمانده دفاع مقدس گفت: در ابتدا افغانستان و عراق را اشغال کردند و آنجا بود که اعلام کردند به دنبال طرح خاورمیانه جدید هستند و تحقق واقعی آن در سوریه بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نقش برجسته‌ای در حفظ تمامیت سوریه داشت و حرم را جمهوری اسلامی اعلام کرد و معتقد بود اگر نظام سلطه موفق به تجزیه سوریه بشود در گام‌های بعدی تجزیه عراق و ایران در دستور کار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

سردار احمدی ادامه داد: نقشه‌های شوم دشمن برای طرح خاورمیانه جدید آمریکایی‌ها از سوریه شروع شد، اما مانع جدی سر راه دشمن بوجود آمد و آن اینکه کشور مقتدر و یکپارچه جمهوری اسلامی ایران مقابل این طرح شوم ایستاد و در نتیجه طرح آمریکایی‌ها به نفع انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت رقم خورد.

فرمانده سابق گروه توپخانه ۶۱ محرم با اشاره به شکست پی‌درپی طرح‌های آمریکا در مقابله با مقاومت ملت‌های مسلمان در منطقه ابراز داشت: طرح خاورمیانه جدید که قرار بود توسط صهیونیست بین‌الملل و آمریکا و کشورهای حامی آن‌ها اجرا شود امروز به سرنوشتی دچار شده که به برکت جریان‌های مقاومت مانند تمامی طرح‌های آن‌ها با شکست مواجه شده است.

غلامرضا سمائی فرمانده واحد دیده­‌بانی منطقه حلب سوریه در آبان ۱۳۹۵ در حلب به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار