حماس: ملت فلسطین تا آزادسازی سرزمین خود به مقاومت ادامه می‌دهد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که جنایت‌های اشغالگران با گذشت زمان به فراموشی سپرده نخواهد شد و مقاومت ملت فلسطین تا آزادسازی کامل ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۵۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ - 29October 2022

حماس: ملت فلسطین تا آزادسازی سرزمین خود به مقاومت ادامه می‌دهدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، جنبش حماس روز شنبه به مناسبت شصت و ششمین سالروز کشتار کفر قاسم در بیانیه‌ای افزود: ملت فلسطین جنایت‌های رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهد کرد و به مبارزه و مقاومت تا آزادسازی سرزمین خود و به بازگشت به آن ادامه خواهد داد.

در بیانیه حماس آمده است: تاریخ سیاه اشغالگران، از طریق این جنایت و دیگر جنایت‌ها تا امروز که آمیخته با خون فلسطینیان است، ثابت می‌کند که این رژیم بر دهشت افکنی، کشتار و جنایت در حق ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین و امت اسلامی بنیان گذاشته شده است.

حماس خواستار محاکمه و مجازات سران رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی شد و افزود: مقابله با دهشت افکنی اشغالگران، نیازمند هم افزایی تلاش‌های فلسطینی، عربی و بین المللی، جرم انگاری همه اقدامات و رسوا کردن آن و به شکست کشاندن تلاش‌های اشغالگران به منظور تطهیر چهره خود و تحمیل خود به عنوان عضوی طبیعی درمیان ملت‌ها و کشور‌های منطقه است.

در این بیانیه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به روح شهدای فلسطین که در دفاع از سرزمین و مقدسات خود به شهادت رسیده اند و به ساکنان همه سرزمین اشغال شده فلسطین که برای حفظ هویت ملی خود و دفاع از ارزش‌ها و سرزمین خود مقاومت می‌کنند درود می‌فرستد.

کشتار کفرقاسم که در چنین روزی در ۲۹ اکتبر سال ۱۹۵۶ روی داد و به عنوان یکی از پلید‌ترین جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ شناخته می‌شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی در آن زمان جلوی فلسطینی‌ها را که از مزارع کشاورزی به سمت خانه هایشان می‌رفتند، گرفته و از آن‌ها سوال می‌کردند که آیا اهل روستای کفرقاسم هستند و در صورت پاسخ مثبت، آن‌ها را به گلوله می‌بستند. در این جنایت ۴۹ غیرنظامی شهید شدند که شش نفر از آن‌ها زن و ۲۳ نفر دیگر کودک بودند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار