معاون فرهنگی قوه قضائیه در دیدار با خانواده‌های شهدای هسته‌ای:

تفکر شهدا را با فعالیت‌های فرهنگی تبلیغ و تقویت نماییم

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: باید تفکر شهدا و حرکت شهدا را با فعالیت‌های فرهنگی چه در عرصه‌های داخلی و چه بین‌المللی تبلیغ و تقویت نماییم.
کد خبر: ۵۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸ - 17October 2015

تفکر شهدا را با فعالیت‌های فرهنگی تبلیغ و تقویت نماییم

به گزارش سرویس اجتماعی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی قوه قضاییه، حجتالاسلام و المسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در دیدار با خانواده شهدای هستهای ضمن عرض خوشامد به همسر شهیدان هستهای کشور به بیان پایمردی و رشادتهای این عزیزان پرداخت و گفت: جهاد علمی و پایمردی آن شهدای گران قدر و صبر و مجاهدتهای شما بزرگواران ستودنی است و هر انسانی را به تعظیم وا میدارد.

وی با بیان این حدیث شریف که میفرماید «العلمُ سلطان» گفت: علم قدرت آفرین است و لذا اگر این علم در حوزه دانشهای حساس و مهم روز باشد بر اهمیت و حساسیت آن افزوده میشود و همانطور که همه میدانند دانش هستهای یکی از مهمترین و حساسترین این علوم است که به حمدالله دانشمندان هستهای ما در این حوزه حرکات بسیار بزرگی را انجام دادهاند.
 
معاون فرهنگی قوه قضاییه به بیان اهمیت و حساسیت دانش هستهای پرداخت و افزود: بدون تردید اهمیت این علم فوق العاده بالا بوده است که دشمنان برای توقف این مسیر پیشرفت علمی سالها هزینه، برنامه ریزی و سرمایهگذاری کردند تا دانشمندان عزیز هستهای ما را به شهادت برسانند و این نشان از میزان اهمیت این دانش در قدرتمند شدن کشورهاست و البته نه تنها با شهادت این عزیزان مسیر پیشرفت متوقف نشد بلکه شتاب مضاعفی به خود گرفت.
 
وی با بیان این که مقام شهدای هستهای با توجه میزان اهمیت و خدمات آنها در برهه زمانی فعلی، نزد خداوند متعال بسیار متعالی و بالاست گفت: ادامه مسیر این شهدا چه در جنبههای علمی و چه در جنبههای سیاسی و فرهنگی بسیار ارزشمند است که به حمدالله شما همسران صبور و با همت به خوبی در این مسیر فعالیت مینمایید.
 
حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان این که باید تفکر شهدا و حرکت شهدا را با فعالیتهای فرهنگی چه در عرصههای داخلی و چه بینالمللی تبلیغ و تقویت نماییم گفت: به طور مثال در فضای دانشگاهها و محیطهای علمی باید این شهدا را به خوبی معرفی کرده و جدای از جنبههای علمی، جنبههای معنوی و رفتاری آنان را به جوانان معرفی کنیم.
 
معاون دستگاه قضا در خصوص پیگیری و دفاع از حقوق خانوده شهدای هستهای و همچنین پیگیریهای حقوقی و قضایی ترور شهدای هستهای در مجامع بینالمللی هم گفت: قوه قضاییه از هیچ کمکی در این حوزه دریغ نخواهد کرد و ان شاالله اگر حرکتی در این خصوص از ناحیه شما بزرگواران، انجمنها و یا دولت آغاز شود، قوه قضاییه از آن حمایت جدی خواهد کرد.
 
همچنین در این جلسه صمیمی همسر شهدای هستهای کشور نیز ضمن بیان مظلومیت این شهدا، به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نیز پیگیریهای بینالمللی ترور دانشمندان هستهای خواستار همکاری و حمایت قوه قضاییه و معاونت فرهنگی شدند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار