استاندار مازندران:

پدافند غیرعامل توسط مدیران جدی گرفته شود

«حسینی پور» گفت: مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از اثرگذاری آشوبگران رعایت دقیق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل است که نباید از سوی هیچ مدیری نادیده گرفته شود.
کد خبر: ۵۵۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸ - 29October 2022

پدافند غیرعامل توسط مدیران جدی گرفته شودبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» استاندار مازندران امروز در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان مازندران که با حضور سردار سرتیپ پاسدار «محمدعلی قمی اویلی» رئیس حقوقی و بازرسی سازمان پدافند غیرعامل کشور در ساری برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مدافعین امنیت در شهرستان آمل، اظهار داشت: نیازمند توجه جدی به دستورالعمل‌های مجموعه ستادی پدافند غیرعامل از سوی مدیران استانی و ارشد هستیم.

وی با اشاره به این که نباید به دستورالعمل‌های پدافندی به عنوان اولویت درجه ۲ نگاه شود، ادامه داد: مدیران باید مروری بر دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل داشته باشند و تمامی الگو‌های آن را در عمل اجرایی کنند.

حسینی پور به شعار «برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تداوم کارکردها» برای هفته پدافند غیرعامل امسال اشاره کرد و گفت: این شعار باید الگوی همه مدیران در مسیر مدیریتشان باشد.

وی بر جلوه گری پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی به خصوص اغتشاشات اشاره و تصریح کرد: مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از اثرگذاری آشوبگران رعایت دقیق دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل است که نباید از سوی هیچ مدیری نادیده گرفته شود. خوشبختانه مردم اجازه ندادند تا آشوبگران و حامیان خارجی آن‌ها پیشروی کرده و عصبانیت دشمن نیز از همین است.

حسینی پور تاکید کرد: هدف اصلی دشمن و نمایندگان آشوبگر آنان در داخل ایجاد نارضایتی از طریق تخریب خدمات عمومی است تا مردم را عصبانی و به تعداد معترضین بیافزایند.

استاندار مازندران همچنین به مصرف بی‌رویه انرژی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش باید با فرهنگ سازی و ایجاد ساز و کار‌های قانونی بر مدیریت مصرف تاکید شود.

حسینی پور اذعان داشت: نباید فقط به فرهنگ سازی تکیه کرد، زیرا بهترین مسیر در حوزه مدیریت مصرف، قانون گذاری مناسب، نظارت و واقعی سازی قیمت‌های حامل‌های انرژی به عنوان عامل بازدارنده است.

وی از مدیران خواست تا هرچه سریع‌تر از عملکرد خود در حوزه پدافند غیرعامل گزارشی تهیه کرده و به استانداری ارائه کنند و بیان کرد: برای دستگاه‌های خاطی در بخش پدافند غیر عامل و همچنین در مدیریت نامناسب مصرف انرژی توبیخ‌هایی در نظر گرفته شده است.

استاندار مازندران با اشاره به ورود به فصل سرما بر ذخیره سازی به موقع نهاده‌ها و مجموعه‌های خدماتی خصوص و دولتی اشاره کرد و گفت: باید به صورت میدانی این مسئله مورد بررسی و بازرسی قرار گیرد و کوتاهی در این بخش دیده نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها