عضو مذاکره‌کننده انصارالله از مفاد مذاکرات با طرف سعودی گفت

عضو مذاکره‌کننده انصارالله یمن گفت: گفت‌وگو‌ها با طرف سعودی درباره توقف جنگ و بازی سازی کشور ما در جریان است.
کد خبر: ۵۵۲۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ - 30October 2022

عضو مذاکره‌کننده انصارالله از مفاد مذاکرات با طرف سعودی گفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالملک العجری» عضو مذاکره‌کننده جنبش انصارالله یمن روز گذشته (شنبه) در مذاکرات با طرف سعودی، اظهار داشت: گفت‌وگو با عربستان سعودی که رهبری عملیات ائتلاف عربی در یمن را بر عهده دارد فقط منحصر به توقف جنگ و بازسازی یمن است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، العجری در توئیتی نوشت: «مذاکره با عربستان به معنای حذف دیگر طرف‌های یمنی از راه حل سیاسی نیست؛ بلکه این گفتگو با طرف سعودی به (موضوعات) توقف جنگ، رفع محاصره و بازسازی محدود می‌شود».

عضو مذاکره‌کننده انصارالله یمن افزود: در این مرحله سیاسی، احزاب یمنی بخشی از راه‌حل سیاسی خواهند بود، اما مشارکت آن‌ها باید بر اساس ثبات ملی، وحدت و حاکمیت یمن و پایان وابستگی این احزاب به خارج باشد.

پیش از این نیز، «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن در جریان بازدید میدانی از مواضع نظامی استان مأرب، به ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی هشدار داده بود که به جنگ بیهوده علیه این کشور پایان دهند. وی تاکید کرد که منابع نفتی، متعلق به یمن است و فقط جمهوری یمن به پایتختی صنعاء بر آن حاکمیت دارد.

العاطفی با بیان اینکه کشور‌های ائتلاف سعودی، خواستار آتش‌بس هستند تا منابع یمن را غارت و پیروزی‌های ملت و نیرو‌های مسلح این کشور را مصادره کنند، خاطرنشان کرده بود: به کشور‌های متجاوز می‌گوییم که دو راه بیشتر پیش روی خود ندارند؛ یا آتش‌بس و پرداخت حقوق یا موشک و پهپاد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار