وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان ما مانند حسین فهمیده در راه وطن و دین به شهادت رسیدند

«نوری» گفت: در حادثه تروریستی حمله داعش به زوار و خادمین شاهچراغ (ع)، دانش آموزان ما همچون حسین فهمیده که جانش را در راه دین و وطنش داد مظلومانه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۵۵۲۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 30October 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش امروز در سفر به شیراز با حضور در بیمارستان مسلمین این شهر و عیادت از برخی مجروحین حادثه تروریستی داعش به زوار و خادمین شاهچراغ (ع) اظهار داشت: در این حادثه دانش آموزان ما  همچون حسین فهمیده که جانش را در راه دین و وطنش داد مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: این حادثه نشان داد که دشمن برای متوقف کردن پیشرفت کشور و از بین بردن امنیت و ارامش مردم کشور از هیچ جنایتی دریغ نخواهد کرد.

‌نوری با بیان اینکه آرتین برادر آرشام را به چهره‌ای قدرتمند در علم و فناوری تبدیل خواهیم کرد، تصریح کرد: این چنین اقداماتی اعم از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ و اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران ناشی از دشمنی آنها با همه مردم ایران به ویژه دانش آموزان است.

وی اضافه کرد: خوشبختانه دیروز و امروز شاهد ارج نهادن به مقام شامخ شهدا در سراسر ایران بودیم و حضور کم نظیر مردم در خیابان‌ها و خشم و انزجار آنها از عوامل حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) و اغتشاشگران را مشاهده کردیم.

‌نوری افزود: حادثه تروریستی اخیر که در حرم احمدبن موسی (ع) اتفاق افتاد نشانه عمق کینه استکبار جهانی و گروه تکفیری داعش نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.

نوری همچنین با اشاره به فرارسیدن 13 آبان روز دانش آموز تصریح کرد: دیروز دانش آموز ما حسین فهمیده جانش را در راه دین و وطنش داد و امروز راه او ادامه دارد و چند نفر از دانش آموزان ما را در حرم احمدبن موسی (ع) به شهادت رساندند.

وزیر آموزش و پرورش در این برنامه همچنین از پدر شهید دانش آموز علی‌اصغر علی گوئینی عیادت و شهادت فرزندش را به وی تسلیت گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار