چرا انگلیس هزینه بی‌بی‌سی را خرج مشکلات کشورش نمی‌کند؟

در سال ۲۰۱۴ بی‌بی‌سی گزارش داد هزینه سالانه شبکه فارسی این رسانه مبلغی بر ۱۵ هزار پوند است، مبلغی که میتواند گوشه‌ای از مشکلات این کشور را رفع کند.
کد خبر: ۵۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۵ - 03November 2022

چرا انگلیس هزینه بی‌بی‌سی را خرج مشکلات این کشور نمی‌کند؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، زمستان سخت اروپا از چند روز دیگر و با شروع فصل سرما در کشور‌های قاره سبز آغاز می‌شود. بحران جدی انرژی از زمان شروع جنگ روسیه و اوکران اروپا را با افزایش بهای انرژی و کالا‌های اساسی رو به رو کرده است. در حالی که تورم در اروپا شکلی جدید به زندگی مردم داده، پیش بینی می‌شود تورم و کمبود سوخت در زمستان موجب نارضایتی عمومی و اعتراضات مردمی شود.

از ۲ ماه گذشته این اعتراضات در برخی شهر‌های اروپا آغاز شد. در آلمان و جمهوری چک هزاران نفر در تظاهرات علیه گرانی سرسام‌آور به خیابان‌ها آمدند. در لندن نیز طرفدارانِ حرکت اعتراضی به نام «بریتانیا نپرداز» با امضای متنی اعلام کردند از اول پاییز امسال دیگر صورتحساب‌های برق و گاز خود را نمی‌پردازند تا دولت و شرکت‌های انرژی را به پای میز مذاکره بکشانند. دولت فرانسه نیز چندی پیش از کمبود بنزین و گازوئیل در جایگاه‌های سوخت خود خبر داد.

از سوی دیگر شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد خط لوله اصلی این کشور به اروپا باز نمی‌شود و همین خبر شوک بزرگی به وضعیت انرژی در اروپا وارد آورد و آنان را یک قدم به خاموشی و جیره‌بندی نزدیک کرد. برخی وضعیت موجود را جنگ انرژی می‎‌خوانند چرا که این بحران باعث تعطیلی صنایع اروپایی، نارضایتی مردم و ضعف یورو خواهد شد.

رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند ذخایر گاز آن‌ها تنها برای ۹ روز کافی است و در صورت کمبود گاز، زمستان امسال این کشور ممکن است با خاموشی‌های چند ساعته رو به رو شود. با وجودی که کشور‌های اروپایی به دنبال جایگزینی سوخت‌های تجدیدپذیر هستند، اما پیش‌بینی می‌شود مشکل سوخت، امسال حل نشود.

انگلیس این روز‌ها با بحران‌های جدی در کشور خود مواجه است. از کمبود سوخت تا نارضایتی‌ها در پی افزایش قیمت‌ها و تغییر چند نخست وزیر در طول یک دوره کوتاه مدت. اما آنچه مشخص است سیاست‌های انگلیس در قبال کشور‌های غرب آسیا هنوز تغییری نکرده و این کشور همچنان به دنبال فتنه‌انگیزی برای رسیدن به مقاصد خود است.

رسانه بی بی سی که بیشتر به بنگاه دروغ‌پراکنی و مقابله با حاکمیت‌ها در کشور‌های غیر انگلیسی شهرت دارد، در ناآرامی‌های اخیر ایران حضور پررنگی داشته است. تنها در ۱۵ روز نخست وقایع، این شبکه در صفحه اینستاگرامی خود روزانه ۳۶ پست را بارگذاری کرده که هم این محتوا‌ها به اغتشاشات و دعوت مردم به آشوب‌ها مربوط بوده است.

بی بی سی فارسی بنا بر اعلام سایت این شبکه در سال ۲۰۱۴ برابر با ۱۵ میلیون پوند بود که توسط وزارت امور خارجه بریتانیا پرداخت می‌شود. هرچند این شبکه چندی پیش در آستانه صد سالگی اعلام کرده بود تامین بودجه این رسانه با مشکل مواجه شده، اما سیاست‌های انگلستان در قبال کشور‌های دیگر اجازه تعطیلی این شبکه را نمی‌دهد. این در حالی است که مردم بریتانیا برای تماشای تلویزیون مبلغی را ماهانه به عنوان آبونمان پرداخت می‌کنند که تامین کننده بودجه بی بی سی است.

حال سوال اینجاست با وجود شرایط سخت اروپا و انگلیس در زمستان پیش رو چرا این کشور‌ها بودجه رسانه‌های دروغ‌پراکن خود را صرف مردم خود نمی‌کنند؟ چرا مردم انگلیس باید هزینه تفرقه‌افکنی و سیاست‌های خصمانه این دولت علیه ملت‌های دیگر را بپردازند؟

به نظر می‌رسد با وجود بحران‌های متعدد در این کشور که بیش از همه گریبان مردمشان را می‌گیرد، اما دولت انگلیس همچنان بر مواضع خود برای فتنه‌انگیزی در کشور‌ها استوار ایستاده است تا همچنان با سیاست «تفرقه بیانداز و حکومت کن» کار خود را پیش ببرد و در این بین مردم انگلیس باید هزینه تفرقه افکنی‌های دولت خود را بپردازند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار