مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌ش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی:

تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس نسل جوان را آگاه می‌کند

سرهنگ «فلاحی» گفت: متأسفانه دستاوردهای دفاع مقدس را کمتر به نسل کنونی گفته‌ایم و این سبب شده بعضا این موارد زیر سؤال برود لذا باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس تبیین و تشریح شود.
کد خبر: ۵۵۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷ - 30October 2022

موروثی کردن هیأت امنای مساجد/ تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس نسل جوان را واکسینه می‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (یکشنبه) در جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بشرویه، با تأکید بر اینکه ما هر آنچه داریم از دوران دفاع مقدس است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نیز مرهون و دفاع مقدس است. اگر دفاع مقدس اتفاق نمی‌افتاد و مردم جانانه ایثارگری و از خودگذشتگی نمی‌کردند و وحدت، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری رزمندگان اسلام در آن دوران نمی‌بود قطعا ما چیزی نداشتیم لذا باید از دستاوردها و مؤلفه‌های دوران دفاع مقدس الگو بگیریم.

وی یادآور شد: زمانی که امام خمینی (ره) دستور می‌دادند که باید شهرها آزاد و در دست نیروهای انقلابی قرار گیرد رزمندگان با تمام قوا در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح پیش می‌رفتند و جانانه از خاک این میهن دفاع می‌کردند.

فلاحی با اشاره به ضرورت پرداخت به خاطرات دفاع مقدس توضیح داد: هر چه به مقوله دفاع مقدس و بیان خاطرات و اتفاقات آن دوران به نسل جوان بپردازیم هم یادآوری برای خودمان و هم موجب آگاه شدن نسل جوان در مقابل توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی دفاع مقدس را مظهر ایمان و تعهد دانست و تأکید کرد: متأسفانه دستاوردهای دفاع مقدس را کمتر به نسل کنونی گفته‌ایم و این سبب شده بعضا این موارد زیر سؤال برود لذا باید دستاوردهای دوران دفاع مقدس تبیین و تشریح شود.

فلاحی بر ضرورت ایجاد هم‌افزایی فرهنگی تأکید و مطرح کرد: اگر دشمن رژیم سابق را بزک می‌کند ما کم‌کاری کرده‌ایم؛ برخی پیشکسوتان دفاع مقدس رشادت‌ها و جانفشانی‌های دفاع مقدس را حتی برای فرزندان و خانواده خود روایت نکرده‌اند که مبادا ریا نشود در صورتی که نیاز جدی خانواده و جامعه است.

وی با گلایه از اینکه مسجد تراز انقلاب اسلامی نداریم، اضافه کرد: مسجد یک پایگاه معنوی است و در برهه‌ای تلاش کردیم که در مساجد تحول ایجاد کنیم و به مسجد در تزار انقلاب اسلامی کمک کنیم اما موفق نبودیم شاید جابه‌جایی مسئول یک هیأت امنا سخت‌تر از جابه‌جایی یک فرماندار، رئیس اداره و غیره بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اضافه کرد: متأسفانه در برخی مساجد هیأت امنا مورثی شده و نگاه، تفکر و ایده آنان بسته است، در دوران دفاع مقدس امام خمینی (ره) به جوانان اعتماد کردند و میدان را به دست آنان دادند و توانستیم با توکل به خدا و پشتیبانی و نظارت قوی به پیروزی برسیم.

فلاحی تأکید کرد: باید در مساجد انقلابی صورت گیرد زیرا اگر در مساجد جا را برای جوانان باز کنیم و به آنان اعتماد کنیم و کادر انقلاب و در تراز انقلاب صورت گیرد قطعا اتفاقات خوبی در سطح مساجد خواهد افتاد و از موازی‌کاری‌ها جلوگیری خواهد شد و می‌توان با یک برنامه هم‌افزا در زمینه دفاع مقدس و مشکلات محلات گام برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار