قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با بسیجیان بنیاد شهید:

فواید و مضرات حجاب و بی‌حجابی در کشور‌های مسلمان و بی‌بندوبار قابل مشاهده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با بسیجیان مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فواید و مضرات حجاب و بی‌حجابی در کشور‌های مسلمان و کشور‌های بی‌بندوبار قابل مشاهده است و حجاب حکم الهی است.
کد خبر: ۵۵۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳ - 31October 2022

دیدار قاضی‌زاده هاشمی با بسیجیان بنیاد/ بسیج پشتوانه‌ای برای حل مشکلات جامعه است/فواید و مضرات حجاب و بی‌حجابی در کشور‌های مسلمان و بی‌بندوبار قابل مشاهده استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز گذشته (یکشنبه) در دیدار با بسیجیان مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد، خطاب به بسیجیان، اظهار داشت: مسئولیتی که شما بسیجیان در شرایط کنونی کشور به عهده گرفته‌اید حاکی از روحیه انقلابی شما است. این نگاه مقدس به دلیل توجه شما به ائمه اطهار (ع) است که باید از آن حفاظت کنید. شما بسیجیان در برابر دشمنان غدار ایستاده‌اید تا از این نظام مقدس حفاظت کنید هرچند اگر در این مسیر دچار صدمه شوید.

معاون رئیس جمهور افزود: ایثارگری یعنی فدا کردن آنچه برای فرد بسیار عزیز است، امام حسین (ع) خانواده خودش را نثار خداوند کردند. حاضر شدند که از آنچه دارند بگذرند برای اینکه اسلام زنده بماند و برای این هدف فرزند ۶ ماهه‌شان به شهادت برسد و زنان آل‌الله به اسارت گرفته شوند. از سال ۱۳۴۲ تاکنون نزدیک به ۶۰ سال است که ما در حال مبارزه هستیم، مبارزه با دست‌نشانده‌های استکبار جهانی، مبارزه با فتنه‌گری‌های داخلی، مبارزه با دشمنان خارجی و مبارزه با جنگ اقتصادی تا اینکه امنیت در کشور برقرار باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است که «آیا مردم گمان کرده‌اند همین که بگویند ایمان آوردیم رها می‌شوند و مورد آزمایش قرار نمی‌گیرند؟» انسان موجودی است که همیشه در حال رشد و گاهی هم دچار سقوط می‌شود. هرچه سطح انسان‌ها و درجه آن‌ها بالاتر رود میزان آزمایش آن‌ها هم بیشتر و سخت‌تر خواهد شد، خداوند انسان‌ها را با داشته‌هایشان آزمایش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: شیطان به واسطه کینه‌ای که از انسان دارد همیشه در حال فریب انسان است و قصد دارد به خدا نشان‌ دهد که انسان لایق اشرف مخلوقات بودن نیست لذا شیطان همیشه در میدان است و بسیار باتجربه عمل می‌کند. شیطان قرن‌ها تلاش کرد تا فرقه شیطان‌پرستی را در جهان رواج دهد.

قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر ضرورت حفظ حجاب در جامعه اسلامی، گفت: حجاب دستور الهی است و رعایت حجاب همانند دیگر احکام الهی مثل دروغ‌گویی و عدم دست‌درازی به مال یتیم است و خداوندی که انسان‌ها را آفریده است این احکام را وضع کرده است و هر حکمی که خدا دستور می‌دهد حکمتی برای انسان‌ها دارد. فواید و مضرات حجاب و بی‌حجابی در کشور‌های مسلمان و کشور‌های بی‌بندوبار قابل مشاهده است و حجاب حکم الهی است.

معاون رئیس جمهور افزود: احکام الهی عام مثل نماز بر همگان و احکام خاص مثل خمس برای برخی واجب است. حکم الهی مثل حجاب برای زنان و گاهی حکم جهاد برای مردان واجب است و این خدا است که انسان را آفریده است و به او احاطه دارد لذا همه انسان‌ها تا پایان مرگ در حال آزمایش هستند، ممکن است انسانی بعد از ۹۰ سال زندگی دچار سقوط شود و از امتحان الهی سرافراز بیرون نیاید و مردود شود. برای همین همه محتاج دعای آخر عاقبت‌بخیری هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در گذشته فتنه‌ها مقابل نظام سیاسی کشور بود، اما دشمن هم اکنون مقابل دستورات الهی مثل حجاب ایستاده است، گفت: باید افرادی را که حتی در اردوگاه شیطان هستند را هدایت کرد. فطرت خداجویی در همه انسان‌ها وجود دارد و امیدوار هستم که خداوند به ما توفیق دهد تا در آزمایشات الهی سربلند عمل کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه باید همه کارکنان بنیاد عضو جامعه بسیج باشند و فعال عمل کنند، ادامه داد: اگر بسیجیان بنیاد شهید و امور ایثارگران این نهاد را منزه کنند و بتوانند جامعه هدف ما را که خانواده‌های ایثارگران هستند را منزه کنند می‌توانند جامعه را نیز منزه و پاکیزه سازند. باید با مهربانی و دلسوزی با مردم گفتگو کرد تا مشکلات حل شود و منزه بودن جامعه ایثارگری به هدایت و اصلاح کل جامعه منجر می‌شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه نیرو‌های بسیج بنیاد پشتوانه بزرگی برای حل مشکلات جامعه هستند، گفت: برای اصلاح امور در کشور نیرو‌های بسیج نقش‌آفرین هستند و انتظار است که بنیاد شهید و امور ایثارگران همانند بسیج در همه عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی فعال باشد.

سرهنگ فریبرز خزائی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جهاد کبیر و جهاد تبیین گفت: هر اقدامی را نمی‌توان جهاد نامید و امروز جهاد کبیر به معنی اطاعت نکردن از دشمن در شرایط کنونی کشور است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به صلابت مردم و حضور با شکوه در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی به حرم حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) گفت: بسیج در کنار سایر نیرو‌های امنیتی توانسته است در عمل به وظایف خودش از جمله اطاعت از، ولی امر مسلمین و حفظ دستاورد‌های نظام خوش بدرخشد.

در پایان این دیدار لوح تقدیر معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به بسیجیان مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار