رییس بسیج سازندگی کشور:

قلم‌های امیدآفرین مهمترین سلاح دفاع مقدس امروز است

سردار «زهرایی» گفت: قلم‌های امیدآفرین مهمترین سلاح دفاع مقدس امروز کشور است و تا مادامی که اینگونه نشود دشمن با اخبار کاذب صحنه را به دست خواهد گرفت.
کد خبر: ۵۵۳۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ - 31October 2022

قلم های امید آفرین مهمترین سلاح دفاع مقدس امروز است

به گزارش دفاع‌مقدس از ارومیه، سردار «محمد زهرایی» رییس بسیج سازندگی کشور امروز در جمع اصحاب رسانه آذربایجان غربی اظهار داشت: دفاع مقدس امروز بصورت نوین است، بطوری که قلم‌های امید آفرین در کشور مهمترین سلاح این دفاع در محسوب می شود.

وی تصریح کرد: تا مادامی که اینگونه نشود دشمن با اخبار کاذب صحنه را به دست خواهد گرفت.

رییس بسیج سازندگی با اشاره به جزئییات برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی دو گفت: این رزمایش از 28 آبان به مدت دو هفته توسط گروههای جهادی در سراسر کشور برگزار می شود.

سردار زهرایی با بیان اینکه این رزمایش با ۱۲ نوع خدمت در کل کشور و  در یک‌هزار نقطه با عنوان یک‌هزار قرارگاه آغاز می شود افزود: خدمات ارائه شده در قالب بسیج اصناف، طرح همگام با کشاورز، نهضت کمک مومنانه، مسکن محرومان، اقتصاد مقاومتی و سایر موارد مهم شناسایی شده است.

رییس بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: بسیج با شبکه مویرگی خود با ۱۶۰ هزار رده و دفتر و کانون مشکلات مردم را شناسایی و در راستای رفع آنها تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: آب شرب روستایی، آب کشاورزی، مسکن و تولید از جمله مشکلات شاخصی است که بعد از شناسایی انجام شده سراغ دولت رفتیم و اعلام آمادگی برای همکاری کردیم که به تفاهم نامه ای منتهی شد.

سردار زهرایی گفت: ۳۹ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد که ۱۶ هزار روستا نیازمند آب شرب سالم و پایدار هستند و با توافقی که شده قراردادی بسته شده است که برای هفت هزار و ۱۳۸ روستا آب شرب تامین شود و ۳۰۰ روستا سهم آذربایجان غربی است.

وی افزود: از اردیبهشت امسال این طرح شروع شده و باید ۳۰ ماهه تمام شود و ۳۰۰ روستا هم اکنون تمام شده است.

سردار زهرایی ادامه داد: در این استان باید ۳۰۰ روستای دیگر نیز در این طرح گنجانده شود که در برنامه و دستور کار است.

وی با بیان اینکه تورم کار را برای گروه‌های جهادی کند کرده است، گفت: ورود جدی به مسکن شهری پیدا نکردیم و در مسکن روستایی تفاهم سه جانبه نوشتیم و فعلا درگام اول برای  احداث ۴۰ هزار مسکن مددجوی کمیته امداد اقدام شده که از امسال تا ۳۰ ماه آینده احداث خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ادامه داد: کار احداث ۷۰۰ واحد تمام شده و یکهزار و ۶۰۰ واحد به مرحله نازک کاری رسیده است.

سردار زهرایی با اشاره به طرح جهش ملی مسکن گفت: درشهرهای جدید شروع به ساخت ۴۰ هزار  مسکن محرومین کردیم و تا سقف ۱۰۰ هزار جای کار است .

وی با بیان اینکه در ساخت مسکن ۷۴ نوع شغل در ارتباط هستند گفت: همه باید به دولت در این زمینه کمک کنند.

سردار زهرایی در زمینه احیای صنایع خرد و کوچک افزود: صنعت نیمه فعال و راکد به تعداد یکهزار مورد واحد خرد و متوسط را متقبل شدیم.

به گفته وی باید عارضه یابی و شناسایی این واحد ها انجام شود و منابع تسهیلاتی این صنایع بعد از آماده سازی پرونده ها تامین می شود.

وی درباره صندوقهای قرض الحسنه اشتغالزا گفت: این صندوقها به صورت مردمی و با سرمایه درگردش مردمی فعالیت و پیگیری می شود که از ۲۸ هزار صندوق موجود هفت هزار و ۳۰۰ مورد وارد چرخه بانک رسالت شدند تا بانکداری اسلامی بدون ربا ترویج شود.

سردار زهرایی با اشاره به نقش تسهیلگری و چانه زنی بسیج سازندگی در این زمینه اضافه کرد: با دولت صحبت کردیم ۱۰ هزار صندوق را دولت وحمایت تسهیلاتی با ۱۵۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه کند که دولت پذیرفته است.

وی با اشاره به ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی پنج  کیلو واتی نیز گفت: مصوبه مجلس برای بسیج سازندگی راه اندازی ۵۰ میلیون پنل خورشیدی است  که ۱۲۰ میلیون تومان تسهیلات  ۸۰ ماهه در این زمینه است و وزارت نیرو قرارداد تضمینی خرید برق را امضا کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها