روزنامه صهیونیستی:

عملیات مقاومت در کرانه باختری شرایط را برای «اسرائیل» سخت کرده است

یک روزنامه عبری زبان با استناد به آمار و ارقام منتشر شده در رابطه با عملیات مقاومت در کرانه باختری و قدس، اعلام کرد: اسرائیل سالهاست شرایط سختی به مانند سال ۲۰۲۲ را تجربه نکرده است.
کد خبر: ۵۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲ - 01November 2022

رژیم صهیونیستی سالهاست شرایطی به سختی ۲۰۲۲ نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی با استناد به گزارش شاباک در رابطه با حجم عملیات مقاومت اظهار داشت: حجم عملیات مقاومت از سال ۲۰۱۵ تا کنون بی‌سابقه بوده است.

این رسانه با اشاره به آمار تلفات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: در حالی که در کل سال ۲۰۲۱ میلادی فقط ۲۰ صهیونیست آن هم با وجود عملیات نگهبان دیوار کشته شدند، در سال جاری و هنوز ۲ ماه مانده به پایان آن شمار تلفات از مرز ۲۵ نفر گذشته است.

به اعتراف یدیعوت احارانوت، هنوز سال ۲۰۲۲ آغازین روز‌های خود را پشت سر می‌گذاشت که عملیات بئر السبع و الخضیره به وقوع پیوستند.

بعد از آن هم یک فلسطینی از اهالی شهر جنین واقع در شمال کرانه باختری عملیات بنی براک در (فلسطین اشغالی) را انجام داد تا به تدریج و در میان غافلگیر نهاد‌های امنیتی اسرائیل مرکز ثقل عملیات (مقاومت) در شمال کرانه باختری و دقیقا در شهر جنین شکل بگیرد.

شش ماه بعد از آن هم به تدریج از جنین به نابلس منتقل شد و تقریبا اوضاع از کنترل خارج شد.

به زعم این رسانه صهیونیست یکی از دلایل قدرت گرفت مقاومت در شمال کرانه باختری، ضعف عملکرد دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان است، این در حالی است که اسرائیل همچنان به شدت به دنبال تقویت ساختار امنیتی تشکیلات خود گردان است.

احارانوت با استناد به گزارش نهاد‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، اگر تمام عملیات فلسطینیان موفق می‌شدند، اکنون شمار کشته‌های اسرائیل از مرز ۲۰۰ نفر هم فراتر رفته بود، به زعم این نهاد‌ها آن‌ها طی ۱۰ ماه گذشته از امسال بیش از ۳۸۰ عملیات را در کرانه باختری و قدس کشف و خنثی کرده‌اند که همگی مربوط به انجام عملیات انفجاری، تیراندازی، بمب گذاری و ربایش نظامیان صهیونیست بودند.

اگر به آمار این رسانه عبری زبان استناد شود، فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس، روزی بیش از یک عملیات ضد صهیونیستی انجام داده، یا برای انجام آن تلاش کرده‌اند که خود گویای شکل‌گیری انتفاضه‌ای حقیقی در این منطقه از فلسطین اشغالی است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها