معاون حقوق عامه دادستان کل کشور:

برخورد دستگاه قضا با کسانی که حق مردم را پایمال کنند

ترکی گفت: دستگاه قضائی در احقاق حقوق عامه و صیانت از حق مردم با هیچ فردی مماشات نمی‌کند و به صورت قاطعانه نسبت به اجرای قانون اهتمام دارد.
کد خبر: ۵۵۳۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷ - 01November 2022

برخورد دستگاه قضا با کسانی که حق مردم را پایمال کنندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «غلامعباس ترکی» معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز، ناایمن و بی‌رویه و تجاوز به حریم منابع طبیعی و اراضی ملی در محدوده شهرداری منطقه ۱۹ تهران به‌ویژه محدوده خلازیر به صورت سرزده و فوق العاده از منطقه مزبور بازدید و در جریان ساخت وساز‌های غیرقانونی و تخلفات و تعدی‌های این محدوده قرار گرفت.

ترکی پس از مشاهدات میدانی اظهار داشت: حسب گزارش شهرداری منطقه ۱۹ و فرماندهی یگان ویژه حفاظت شهرداری مبنی بر ساخت و ساز‌های غیر قانونی و ناایمن و ایجاد واحد‌های مسکونی و تجاری متعدد در اراضی ملی به تعداد زیاد در منطقه خلازیر، سرزده در این محدوده حضور یافته و نسبت به ساخت وساز‌هایی که همه بدون مجوز و بدون رعایت الزامات قانونی ساخته شده بود بررسی و تحقیقات میدانی انجام شد.

معاون حقوق عامه دادستان کل کشور گفت: حسب مشاهدات، اطمینان حاصل شد که عده‌ای سودجو و منفعت طلب که هیچ مالکیتی بر زمین‌ها ندارند، بدون کسب حتی مجوز اولیه به صورت گسترده در روز‌های تعطیل و شبانه در حال ساخت و ساز‌های غیرقانونی در اراضی منطقه یادشده هستند و واحد‌های تجاری و مسکونی در سطح وسیع می‌سازند.

این مقام مسئول افزود: پس از مشاهدات میدانی، بلافاصله برخورد قاطع و جدی در دستور کار دستگاه قضائی قرار گرفت و حسب دستور دادستان کل کشور مبنی بر احقاق حقوق عامه و برخورد با متصرفان، رفع تصرف از اراضی ملی به زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا به صورت عاجل هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی و انتظامی انجام و دستور‌های قضائی لازم نیز صادر شده است و به زودی شاهد تخریب همه این تصرفات غیرقانونی و اعاده به وضع سابق خواهیم بود.

ترکی تصریح کرد: دستگاه قضائی در احقاق حقوق عامه و صیانت از حق مردم با هیچ فردی مماشات نمی‌کند و به صورت قاطعانه نسبت به اجرای قانون اهتمام دارد.

وی تاکید کرد: جلوگیری فوری از ساخت و ساز ناایمن و غیرمجاز و رفع تجاوز از اراضی ملی محدوده خلازیر تهران ضروری است و حتماً اقدامات لازم انجام می‌شود.

معاون دادستان کل کشور گفت: مدیریت شهری و دستگاه‌های مسئول اجازه ندهند عده‌ای سودجو با ساخت و ساز‌های غیرقانونی گسترده و شبانه به حقوق عامه تجاوز کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها