وصیت‌نامه شهید «رضوی دهقی»:

مملکت را با علم و دانش خویش آباد کنید

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «سیدمجتبی رضوی دهقی» آمده است: مملکت را با علم و دانش خویش آباد کنید. به علم و دانش بیش از این‌ها اهمیت دهید. زیرا مملکتی که بخواهد خودکفا شود و از وابستگی تن در دهد سلاح اولش علم است البته علمی که با ایمان همراه است.
کد خبر: ۵۵۳۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۸ - 05November 2022

مملکت را با علم و دانش خویش آباد کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، دفاع مقدس گنجینه‌ای ماندگار از حضور عارفانه انسان‌های برگزیده خداست که شهادت‌طلبی، ایثارگری، گذشت، شجاعت، رشادت، مردانگی و جوانمردی را می‌توان از جمله خصوصیات بارز شخصیتی و اخلاقی‌شان نام برد.

همانان که جان برکف برای دفاع از دین و ناموس، ارزش‌ها و آرمان‌های این نظام دل به جاده زدند و در کربلای ایران حماسه‌های بی‌بدیل خلق کردند و بر دشمن بعثی پیروز شدند. شهیدانی که هر کدام‌شان نمونه و الگوی ایستادگی و مقاومت هستند.

«سیدمجتبی رضوی دهقی» یکی از ۲۴ هزار شهید استان اصفهان و اهل شهرستان «دهق» است که در ادامه، زندگی‌نامه و فرازی از وصیت‌نامه این شهید را از نظر می‌گذرانیم.

زندگی‌نامه شهید

«سیدمجتبی رضوی دهقی» فرزند «محمود» یکم فروردین ۱۳۴۷ در شهرستان دهق به دنیا آمد و در تاریخ بیست و نهم فروردین ۱۳۶۷ در عملیات فاو به شهادت رسید.

فرازی از وصیت‌نامه شهید

برادران و خواهران! سعی کنید با کردار و رفتار و گفتار خویش دیگران را راهنمایی کنید. ناپاکان را پاک و منافقان را هدایت کنید و برای این کار باید قبل از هر چیز به راهنمای بزرگمان «قرآن» مراجعه کنید. قرآن که راهنما و هدایت کننده گمراهان است. قرآنی که انسان را از هر لغزشی در امان می‌دارد، نور و روشنایی برای هر ظلمت و تاریکی و از هر هلاکتی نگهدارنده است و انسان را به سوی آخرت سوق می‌دهد.

سخنی هم با عزیزان دانش آموز و دانشجو دارم،‌ای عزیزان! فردا و فردا‌های این انقلاب به دست شما است. این انقلاب باید به دست شما ساخته شود. باید مملکت را با علم و دانش خویش آباد کنید. به علم و دانش بیش از این‌ها اهمیت دهید. زیرا مملکتی که بخواهد خودکفا شود و از وابستگی تن در دهد سلاح اولش علم است البته علمی که با ایمان همراه است.

خواهران! شما باید الگوی زندگی خویش را حضرت فاطمه (س) قرار دهید. آن خواهرانی که الگوی زندگیشان را حضرت فاطمه (س) قرار دادند، توانستند نقش خود را در انقلاب ادا کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار