مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

حس هویت باید در نسل جوان تقویت شود

حجت‌الاسلام «جعفرزاده» با بیان اینکه حوادث اخیر اتفاق افتاده در دانشگاه‌ها ریشه در فقر فرهنگی دارد، گفت: باید حس هویت در نسل جوان تقویت شود تا منافع ملی را تشخیص دهد.
کد خبر: ۵۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ - 01November 2022

حس هویت باید در نسل جوان تقویت شود

به گزارش دفاع‌پرس از اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین «قاسم جعفرزاده» قبل از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست سیاسی، بصیرتی در حوزه علمیه اردبیل گفت: در سال‌های گذشته مدام تاکید کردیم که به سیاست و اقتصاد اهمیت داده می‌شود، ولی آن چیزی که به حد کافی به آن پرداخته نشده فرهنگ است.

وی ادامه داد: حس هویت باید در نسل جوان تقویت شود تا منافع ملی را تشخیص دهند و حتی در مواقعی که اعتراضات به حقی هم دارد، کاری نکند که خارجی‌ها از آن علیه کشور بهره‌برداری کنند که این امر با تبیین صحیح و ارائه واقعیت‌ها و تقویت تعالیم دینی در بین این نسل آینده‌ساز محقق می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تاکید بر لزوم حضور موثر روحانیون در مراکز آموزشی بیان کرد: تعالیم تربیتی دانشگاه‌ها و مدارس در حوزه‌های فرهنگی و دینی باید با هدف تقویت بنیه اعتقادی جوانان از اثرگذاری بالایی برخوردار باشد.

وی گفت: بصیرت و روشنگری در بین نوجوانان و جوانان و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارد و آموزش و پرورش و دانشگاه باید در مباحث تربیتی بیش از پیش فعال باشد.

حجت الاسلام جعفر زاده ادامه داد: برغم اینکه با اعزام روحانیون و مبلغین به مدارس و دانشگاه ها اقدامات مناسبی در خصوص ارائه مباحث دینی و تربیتی برای نسل جوان صورت گرفته اما لازم است در راستای تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان و دانشجویان برنامه‌های نوینی ارائه شود.

وی فضای مجازی و مشغولیت بیش از حد پدران و مادران به رسانه را مهم‌ترین دلیل غفلت آنان از تربیت صحیح فرزندان دانست و افزود: در عصر کنونی به دلیل درگیری بیشتر خانواده‌ها با تلفن همراه و فضای مجازی، تمایل فرزندان بیشتر به سمت بازی‌های رایانه‌ای بوده و همانند بازی‌ها، گذشتن از همه چیز برای آنان سهل شده که اکنون مشاهده می‌شود از ارزش‌ها و مقدسات به راحتی عبور کرده و باعث بروز آسیب‌ها می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل تقدس‌زدایی را مهم‌ترین حربه دشمن در ایجاد ناآرامی در جامعه عنوان کرد و گفت: اولین هجمه دشمن تقدس زدایی از قرآن، پرچم، رهبر جامعه اسلامی، استاد، زن، حیا، عفت و ارزش‌های دینی است که در این میان، باید به قدری بصیرت و بینش جوانان را ارتقا دهیم که جایی برای ورود افکار منفی و تبلیغات سوء دشمن وجود نداشته باشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده با بیان این‌که جوانان نسلی مطالبه‌گر هستند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه باید برای تقویت بنیان دینی نسل جوان بیش از پیش فعالانه وارد صحنه شود و با نسل مطالبه‌گر، ارتباط موثر برقرار کند چرا که اگر تعامل در وقت مناسب صورت نگیرد بحران و مشکلات متعددی پیش می‌آورد.

وی بر رسالت مهم نخبگان جامعه در مقابله با جنگ نرم دشمن اشاره کرد و گفت: در جامعه کنونی باید همگان در خصوص اهمیت انقلاب اسلامی صحبت کنند و تبیین کنند و حقیقت را مشخص کرده و جوانان را از فتنه دشمنان نجات دهند که در این میان نخبگان و اساتید حوزه، دانشگاه و مدارس باید به رسالت خود در حوزه تبیین به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها