وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد؛

همایش «نهضت ترجمه» بستر مناسبی برای معرفی شاخصه‌های انسانیت

«زلفی‌گل» گفت: همایش «نهضت ترجمه» می‌تواند بستر مناسبی در مبحث معرفی شاخصه‌های انسانیت و باعث رشد و تعالی انسان شود.
کد خبر: ۵۵۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲ - 01November 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، به مناسبت برگزاری اختتامیه همایش «نهضت ترجمه، روایت ماندگار و پرواز اندیشه‌ها» اعضای ستاد اجرایی این همایش، سردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی ظفری» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان، سرهنگ «علی‌اصغر شیخی» مسئول بازرسی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس، «میثاق گودرزی» مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور، «محمد برخوردار» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌ کل حفظ آثار دفاع مقدس همدان و سرهنگ «کاظم کیانی» با «محمد‌علی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دیدار داشتند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش نهضت ترجمه اظهار داشت: این حرکت عظیم، الهام بخش، هدایت‌گر و راهگشا است و این حرکت فرهنگی می‌تواند مبدایی برای رواج تفکر عقلی، مبتنی بر کسب حقیقت و ارائه الگوی شایسته و برگرفته از مصادیق دینی و جایگاه والای شهید و شهادت برای دنیا باشد.

وی افزود: این همایش که برای نخستین بار توسط شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان به فرهیختگان کشورهای مختلف معرفی شده، می‌تواند بستر مناسبی در مبحث معرفی شاخصه‌های انسانیت و باعث رشد و تعالی انسان شود.

در این جلسه نیز سردار ظفری به چگونگی نحوه اجرا و دستاوردهای و بازخوردهای افتتاحیه این همایش پرداخت و ضمن دعوت از وزیر علوم، جهت شرکت در اختتامیه این همایش اظهار داشت: پیش‌بینی شده است در ۲۶ آبان فرهیختگانی از ۲۰ کشور با ملیت‌های مختلف در اختتامیه این همایش در شهرستان ملایر حضور داشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای این همایش و رونمایی از سه کتاب شهید الکرخ، حاج‌جلال و من رضا هستم در افتتاحیه این همایش گفت: دبیرخانه دائمی همایش به همدان واگذار شده و به زودی آیین‌نامه کشوری آن تهیه و به سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

همایش «نهضت ترجمه» بستر مناسبی برای معرفی شاخصه‌های انسانیت است

همایش «نهضت ترجمه» بستر مناسبی برای معرفی شاخصه‌های انسانیت است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار